Jump to content
Annons

Addic59- Metal igen.


Betyg  

23 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      10
    • 5
      4


Recommended Posts

Tjoho. Festade loss lite för ett tag sen och märke nu att jag hade spelat in en grej.

Ska föreställa metal av något slag. Omixat och jävligt. Otajt också för den delan men vad kan man begära när man har suttat på flaskan? Men riffen gillade jag lite grann faktiskt. Kanske inte nån höjdargrejj. Men vad säger ni?

* LÅTNAMN: Test6

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Metal

* LÅTLÄNGD: några sekunder =)

* KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STATUS: Omixad och otajt Skiss

* LÅTLÄNK: Här finns testet.

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

du får anställe en liten snubbe som kan cut´´n paste:a ihop alla dina snuttar så att det blir en låt av det.

jag är med tills stämsolot.

bygg vidare!

Link to comment
Dela på andra sajter

du får anställe en liten snubbe som kan cut´´n paste:a ihop alla dina snuttar så att det blir en låt av det.

jag är med tills stämsolot.

bygg vidare!

Haha jupp. Gör sånna här tester i massor och bränner ner och tar med till repan. Sen försöker vi snickra ihop grejjor där. Ja stämmsolot är väl liite för melodisk kanske. Jämfört med det tidigare partiet hehe. Men jag har starka funderingar på att skrota det.

Så hög klass höll inte detta enligt min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar mest när det är tungt och riffar loss. Solon och sånt är inte riktigt min grej, men om du satte ihop detta till något längre så kommer det med största sannolikhet vara jäkligt bra. För bra är det redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar mest när det är tungt och riffar loss. Solon och sånt är inte riktigt min grej, men om du satte ihop detta till något längre så kommer det med största sannolikhet vara jäkligt bra. För bra är det redan.

Man tackar tackar =). Det värmer i bröstet haha =).

Ska förmodligen plocka bort melodistycket isåfall. Men som sagt. Skiss stadie bara =). Tackar neko =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guresoundet är j*****t mumsigt. Vad har du linat upp med? Da´darrio 010:r? Eller tjockare? Rätt knepigt att hålla stämningen annars om man droppar till C (för det är väl där du ligger?). Fett.  🙂

=9 tack så mycket =). Kör med några budget stränga för 40 spänn haha. Hittade i skolan 🙂. Men 0,10 är det.

Linat upp? Menar du hur jag har mickat?

Jag mickar min förstärkare med en SM57 rakt på konen. Och sen dubbar jag bara hehe. Simple as that =).

MVH//Kenny

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut....Du verkar kunna ösa ur en aldrigsinande källa...klart bra riff och även fortsättningen 🙂....önskar man kunde åstakomma nå't i nyktert tillstånd 😉

Nice craftmanship

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag solopartiet är det bästa med stycket.. klassiskt svängigt... låter göteborg 🙂

Inget fel på riffet, men det lät lite för amerikaniserad discometal för min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag solopartiet är det bästa med stycket.. klassiskt svängigt... låter göteborg 😳

Inget fel på riffet, men det lät lite för amerikaniserad discometal för min smak.

Haha ja men då kanske det finns nåt för alla i dessa låtar? 😮

Amerikanskt disco-metal. Hur faan låter det? 😛

Själv inspireras jag av Mnemic och Disarmonia Mundi och liiite Soilwork när jag skriver metal =).

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Jag tycker att det låter bra och tungt, när jag brukar göra låtar på fyllan brukar inte inte låta sådär bra, brukar bli mer åt Dogs Damour hållet alla Princess Valium.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gav en fyra med motivering att låten är inte klar ännu, men stor sannolikhet att jag ger det en femma när det är klart =)

Gillar det starkt, inklusive solot!

Behåll både och och bygg vidare!

Ska jag ge några kommentarer i övrigt så stör jag mig något fruktansvärt på hihaten i början när den slår hela tiden. I övrigt så är det här hästlängder bättre både vad gäller inspelningen och lirandet än vad jag fixar, så något mer blir det inte 😆

Men å andra sidan så är väl inget av det jag hör färdigarbetat så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker första riffet är riktigt vasst! Som en spark direkt i magen!

Låter lite som Pantera när dom var som bäst. Lite mer fett efter det riffet så...

Det andra, melodiska riffet, är ju dö-snyggt - men det känns lite som det är en annan låt...?

Jag säger: Två tummar upp! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...