Jump to content
Annons

Linux och studio


moberg2236

Recommended Posts

Annons

Drivrutiner finns väl för alla Soundblaster-varianter som vanliga hemanvändare har. Men musiker är ju inte Linux målgrupp och jag skulle bli förvånad om du hittade en drivrutin för ett "musiker-riktat" ljudkort.

Musikprogrammen (nu menar jag t.ex. sequencers och ljudeditorer och inte mp3-spelare) till Linux är lätträknade och rätt taskiga.

Så... ditt Windows 2000 är väl inte så tokigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Filip (oregistrerad)
Drivrutiner finns väl för alla Soundblaster-varianter som vanliga hemanvändare har. Men musiker är ju inte Linux målgrupp och jag skulle bli förvånad om du hittade en drivrutin för ett "musiker-riktat"

ljudkort.

Drivrutiner för Linux finns till många proffsigare ljudkort.

Kolla här:

http://www.alsa-project.org/alsa-doc/

// Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Drivrutiner finns väl för alla Soundblaster-varianter som vanliga hemanvändare har. Men musiker är ju inte Linux målgrupp och jag skulle bli förvånad om du hittade en drivrutin för ett "musiker-riktat" ljudkort.

Musikprogrammen (nu menar jag t.ex. sequencers och ljudeditorer och inte mp3-spelare) till Linux är lätträknade och rätt taskiga.

Så... ditt Windows 2000 är väl inte så tokigt?

win2k är tokigt.. för att min dator funkar inte riktigt bra med win2k... t.ex. pci-graffikkortet slocknar då win2k laddas.. så måste köra med det som är on-board.. som tar mycket kraft på min redan svaga dator m.m sen om jag kör med andra inställningar som jag har nu.. så bootas inte windows alls.. står bara på samma stället.... mycket att förklara men orkar inte skriva.. är nog ingen osm är intresserad ändå.. är ju inte ett ljudtekniskt problem

Redigerat av moberg2236
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...