Jump to content
Annons

Sånginspelning med Datamick

Recommended Posts

Bulleribock123 (oregistrerad)
Postat

Min sångerska har sjungit in en låt,men tyvärr har hon bara en datamick,så det blir mycket mellanregister. Kan man på något sätt fixa till sången ? har provat EQat som en dåre,men näe.

Tacksam för svar!

Annons
Postat

* Dåliga rum brukar jag hitta vid 800Hz-1kHz. Så testa att dra ner där.

* Svårt att säga var tydligheten ligger i hennes röst, men skulle gissa vid 2,5-3,5kHz (lyssna). Så höj där.

* Sedan höjer du diskanten.

* Sedan ber du henne ta med en annan mic nästa gång. 🙂

Hm, undrar om du inte ska testa att lägga på en exciter (från 2,5kHz).

En gissningslek, men lekar är kul! ☺️

Postat

Är det inspelat med en dålig mick, så kan man tyvärr inte trolla fram något som inte finns från början, utan man får spela in igen med en bättre mick.

Om du ändå vill testa, så kör på Kokanins tips och se om det blir godtagbart...

Postat

Det går att få till ett hyfsat sångljud från en datormik.

Gå in på min sida. http://www.myspace.com/countrylivingstudio och lyssna på låten

Comfortably Numb. Det är min dotter som sjunger genom en dator mikrofon, ljudet har jag EQ ganska duktigt och lagt en kompressor på. Min sång har jag sjungit med en Se Gemeni, en dubbel rörmikrofon.

Nylon ackegitarren är en MXL 990, en billig Kina mik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.