Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag beställde denna CD inkluderande den här mixologin (När den kom för några månader sen)

Jag måste ju säga att det är ju inte en vettig verklighetsbild av en produktion det där, enligt mig.

En riktigt produktion för mig är typ 100 tracks och innehåller både dubbar i vocals, acke och elgurir. Det är ju LITE jobbigare att mixa en "riktig" låt än en låt som dom hade "valt"

Skitbra tips och trix fanns såklart och man lär ju sig alltid nya saker , men jag tycker ni failade riktigt hårt när ni valde en SÅ simpel låt.

Det diskuterades ju knappt dubbar, som kanske är det vanligaste som finns i gitarrväg idag, gitarr är ju kanske också det mest svårmixade i en mix, och då valdes det monogitarrer och väldigt trist låt överlag.

Varför inte välja en modern up-to-date låt liksom , som folk kan relatera lite till?

Allt ser så enkelt ut, och förvisso, den mixen klarar rätt många göra pga ni kanske med flit gjort själva låten väldigt enkel för att folk ska förstå vad som görs.

Men då tycker jag ändå att det är ett jäkla fel, för så fort det blir dist? va gör man då? dubbar? Vad gör man då? osv osv .

Vad tycker ni? körerna ? Det är typ 30 tracks på en riktig produktion, här var det nån stämma som lät .

Nä.. det var faktiskt en besvikelse för mig .

Eller är ni nöjda med detta?

MVh

Marcus

Annons
Postat (redigerat)

Det är den för knappt 200 kr som man kan beställa nu som vi talar om va?

30 spår för körer... då får man ha en saftig anläggning.

Det kallas produktion.

Folk, eller många verkar tro att körer inte är så viktigt, eller när man väl gör dom att det räcker med 2 stereodubbar, som innebär 4 monotracks, men det är faktiskt ingenting .. Ta simpelt exempel som att du har 4 tjejer i en grupp tex.. då blir det liiiite mer än 15 tracks för stämmor osv.

Det är 15 tracks, dubbat, det är inte jättemycket.

Audiotracks tar dessutom inget på datakraft om det är det du syftar på 🙂

Redigerat av trancer

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.