MJInc Postat 30 augusti 2010 Postat 30 augusti 2010 Halloj I år har dom gjort om reglerna för hur man skickar in tävlingsbidrag till Meldofestivalen, denna allmänt bejublade cirkus som drar runt på våren. 😄 Nån mer än jag som tänkte ge sig i kast med att skicka in ett bidrag eller två? Hyser väl knappast någon förhoppning att komma hela vägen, men är väl kul att kunna berätta för vänner o bekanta att man ändå försökt! 😆 //Micke...
Claes Holmerup Postat 31 augusti 2010 Postat 31 augusti 2010 Varför ska man skicka in den som en videofil? 😕 För att de som tittar ska kunna få ett gott skratt...? 😉
MJInc Postat 31 augusti 2010 Trådstartare Postat 31 augusti 2010 För att de som tittar ska kunna få ett gott skratt...? 😉 Ha ha he 😆 Det är den del som kallas för webbjokern. De 2 populäraste bidragen blir kvalificerade till tävlingen. Bidrag till den stora gallringen ska skickas in som ljudfil. //Micke...
MJInc Postat 1 september 2010 Trådstartare Postat 1 september 2010 Såg nu att det krävs att man haft tidigare verk utgivna för att kunna skicka in en ljudfil. Men vad betyder det egentligen i dessa digitala dagar. Vad klassas som utgivna? Tryckt CD eller låtar på Spotify eller låtar på MySpace?? //Micke...
mickestrang Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Vad menas med utgivet. Om jag har spelats i radio är jag då en upphovsman med utgivet material?
Strummindude Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Vad menas med utgivet. Om jag har spelats i radio är jag då en upphovsman med utgivet material? Ja, självklart!
debatt Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Nästa steg blir väl att ALLA bidrag ska skickas in via videofil, för att de lättare ska kunna sålla bort alla okända (även om en del av deras låtar är väl så bra).
ONSatan Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Ja, självklart! OM det är tex skolradio då? Eller webradio... ? Cheers!
ONSatan Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Nästa steg blir väl att ALLA bidrag ska skickas in via videofil, för att de lättare ska kunna sålla bort alla okända (även om en del av deras låtar är väl så bra). Nja. det är så sir CB ska se om det är någon han anser vara en avlägsen vänn eller inte ...
Claes Holmerup Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Vad menas med utgivet. Om jag har spelats i radio är jag då en upphovsman med utgivet material? Jäpp! Björkman vill säkert i vanlig ordning bara ge sken av att alla har chans att komma med - och om man är outgiven, så räknar han med att risken är mindre att man totar ihop en låt som blir högt placerad i finalerna... 😏
Strummindude Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 OM det är tex skolradio då? Eller webradio... ? Utgivet är utgivet. Betyder ju bara att det offentliggjorts - inga krav på kommersialitet. Men för melodifestivalens del kan man läsa följande i regelverket: F2. Tävlingsbidrag där en eller flera upphovsmän uppfyller följande krav är välkomna att delta: - Upphovsman har haft eller kommer att ha verk utgivet på fonogram till försäljning i Sverige eller utomlands före den 1/10 2010. - Upphovsman har haft eller kommer att ha verk tillgängligt för digital försäljning i Sverige eller utomlands före den 1/10 2010.
MJInc Postat 1 september 2010 Trådstartare Postat 1 september 2010 (redigerat) - Upphovsman har haft eller kommer att ha verk tillgängligt för digital försäljning i Sverige eller utomlands före den 1/10 2010. Då måste det räcka med att jag lägger upp en snutt av en låt på hemsidan och att hela får laddas ned mot en kostnad, typ 1 kr... //Micke.... Redigerat 1 september 2010 av MJInc
VHS (oregistrerad) Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 musiken ska vara utgiven av en 3djepart eller vad det heter, på ett skivbolag typ riktigt bolag inte record unio9n o sånt, skrev de när jag frågade förut
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.