Jump to content
Annons

Skämtar STUDIO eller ?


ChrisSnyder (oregistrerad)

Recommended Posts

ChrisSnyder (oregistrerad)

Fick ett mail i lådan om att man kunde annonsera här.

Dom tar 5000(!) i veckan för att ha en banner här, det är bara att skratta.

Helgon.net, har 380 tusen medlemmar, och där kostar det 2400kr i veckan med en banner i hela Sverige, 299kr per län.

Jamma, som har 6000 medlemmar, varav ALLA är musiker, tar 500kr i veckan för en banner som syns i hela landet.

Jag blev nästa upprörd, du kan få en banner på aftonbladet för 5000 spänn, och dom har nån miljon besökare sådär om dan.

Tack vare en veckas banner på Helgon och 1 månad på Jamma, så hade vi 44600 unika besökare på våran sajt, vi har fått massor av jobb. Så många besökare skulle vi inte ens få om vi annonserade i tidningen. Och vi betalade 1400kr för ALLT. Inkl moms.

Jag tycker det verkar lite smådesperat faktiskt ...

Om jag får säga min mening ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ChrisSnyder (oregistrerad)

Självklart, det är ju helt sant.

Men skulle ett paket gitarrsträngar kosta 40000kr så skulle man kunna skriva det här också och tycka att det var rätt konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tar 5000(!) i veckan för att ha en banner här, det är bara att skratta.

Chris, jag tycker inte att du ska klaga. Du kör ju en banner helt gratis, i slutet av alla dina inlägg här på forumet. :rolleyes:

Allvarligt talat, tror att det här är fel ställe att börja diskutera annonspriser på. Vänd dig i sådana fall hellre till marknadsavdelningen på Studio och förlaget IDG. Vi som är ansvariga för innehållet i tidningen och på forumet har inget att säga till om när det gäller annonspriser.

/MvH Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att Chris' reagerar, och det är väl fritt fram att tycka??

Om det är känsligt att det diskuteras, flytta till off-topic och låt diskussionen fortsätta där istället...

Vi alla vet att det har motsatt effekt att försöka hyscha åsikter på nätet. :rolleyes:

edit: dessutom är det bra feedback till marknadsavdelningen.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart folk får ha åsikter, givetvis.

Men nog är det som du säger ett off-topicämne - har inte ett smack med musikskapande att göra.

Och: Om folk betalar fem tusen spänn för en banner så är ju priset korrekt, inte sant? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Och: Om folk betalar fem tusen spänn för en banner så är ju priset korrekt, inte sant?  😳

Precis. Hur många banners ser du här*? 😱

edit: *här = där uppe i 5000-kronors-banners-fältet alltså... 😮

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Hur många banners ser du här? 😮

2st. Bevlar Music och Standstraight Music 😳

Meeeeeeeen, jag tycker gott att de kan ha skitdyra banners så kan de hålla nere priset på blaskan istället eller utöka med en sida eller två.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Hur många banners ser du här? 😳

2st. Bevlar Music och Standstraight Music 🙂

Meeeeeeeen, jag tycker gott att de kan ha skitdyra banners så kan de hålla nere priset på blaskan istället eller utöka med en sida eller två.

/Majken

Nejnejnej, inte 2 st. Kolla min edit. 😱

Skitdyra banners innebär ju inte lägre pris på blaskan om det är så högt att ingen betalar. Inte annars heller för den delen, tror nog eventuell vinst går till annat än billigare blaska för oss trogna läsare... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitdyra banners innebär ju inte lägre pris på blaskan om det är så högt att ingen betalar. Inte annars heller för den delen, tror nog eventuell vinst går till annat än billigare blaska för oss trogna läsare... 😮

Vadfan är det för konspirationsteorier? Här är vi godtrogna minsann och hoppas att IDG är snälla själar som gärna skulle ge bort tidningen om de bara kunde 😳

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitdyra banners innebär ju inte lägre pris på blaskan om det är så högt att ingen betalar. Inte annars heller för den delen, tror nog eventuell vinst går till annat än billigare blaska för oss trogna läsare...  😮

Vadfan är det för konspirationsteorier? Här är vi godtrogna minsann och hoppas att IDG är snälla själar som gärna skulle ge bort tidningen om de bara kunde 😱

/Majken

Jaaaaaaaaaaaavisst. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast man kan nog inte fastslå att antalet medlemmar i detta forum är samma sak som antalet som bara smyger omkring i forumet utan att ha registrerat sig som medlem. Studioforumet är juh trots allt ihopsatt med tidningen, och de som läser tidningen går kanske in här och tittar då och då.

Helgon är juh slutet, och man måste vara medlem för att kunna se annonserna... Jamma vet jag inget om dock.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast man kan nog inte fastslå att antalet medlemmar i detta forum är samma sak som antalet som bara smyger omkring i forumet utan att ha registrerat sig som medlem. Studioforumet är juh trots allt ihopsatt med tidningen, och de som läser tidningen går kanske in här och tittar då och då.

Helgon är juh slutet, och man måste vara medlem för att kunna se annonserna... Jamma vet jag inget om dock.

/Daniel

Hoppsan, jag ljög visst, man får se en annons på startsidan av helgon. My fault..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ha en banner på Lunarstorms startsida kostar 20 000,- om dagen. De har i och för sig 1 171 000 unika besökare i veckan men många av dem är ju inte ens myndiga så där tycker jag att vi har en väldigt dyr deal jämfört med studios förslag.. särskilt om man vill annonsera till musiker/artister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om man skulle erbjuda distributörerna - och kanske band, studios och tidningar som vill ha lite extra spridning också - att ha banners på mictest-sidan. Kan ju rentav bli lönsamt med siten i så fall, i stället för att bara kosta pengar, som det gör nu... 😄 En bra laddning besökare från hela världen, varav många från Sverige, varje dag är ju ett rätt bra sätt att få lite större spridning - under förutsättning att de klickar på banners förstås...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Presumtiv kund på bilsalongen: 800 000 för en Humvee? Ni är fanimig tokiga!

Säljare: Det är det bilen kostar. Vi kanske kan intressera min herre för någon av våra mer ekonomiska modeller?

Kund: Nä, alltså, jag kollar bara...

Mao, diskussionen är löjlig.

EDIT: Dessutom säljer jag annonsplats i mina posts för endast 1 250 kr/dag (inga garantier för att jag skriver något varje dag). 😉

Redigerat av royen
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail i lådan om att man kunde annonsera här.

Dom tar 5000(!) i veckan för att ha en banner här, det är bara att skratta.

Helgon.net, har 380 tusen medlemmar, och där kostar det 2400kr i veckan med en banner i hela Sverige, 299kr per län.

Jamma, som har 6000 medlemmar, varav ALLA är musiker, tar 500kr i veckan för en banner som syns i hela landet.

Jag blev nästa upprörd, du kan få en banner på aftonbladet för 5000 spänn, och dom har nån miljon besökare sådär om dan.

Tack vare en veckas banner på Helgon och 1 månad på Jamma, så hade vi 44600 unika besökare på våran sajt, vi har fått massor av jobb. Så många besökare skulle vi inte ens få om vi annonserade i tidningen. Och vi betalade 1400kr för ALLT. Inkl moms.

Jag tycker det verkar lite smådesperat faktiskt ...

Om jag får säga min mening ...

5000 kr. för en banner/vecka på vårt forum där man ligger helt ensam och även syns på undersidorna är enligt vår mening ett lågt pris.

Det finns hemsidor som ligger högre än oss i pris trots lägre antal besökare, men givetvis också tvärtom. Mycket beror också på vilken målgrupp man vill nå.

Gällande t. ex. Aftonbladet tar de ett pris per exponering. Kostnaden beräknas alltså på hur många visningar man väljer att annonsen ska ha.

Du måste skilja på äpplen och päron i såna här sammanhang.

Vad som inte heller framgick i ditt mejl är att vi just nu under en period även erbjuder en gratis ruta, 250x120 pxl. på vår startsida www.studio.se när man bokar annons på forumet.

Det är upp till var och en att välja det annonspris man anser sin hemsida är värd.

Lika mycket som det är upp till alla var de vill annonsera.

/Andreas Hedberg, Marknadschef på Studio

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...