Jump to content
Annons

Dumb Dan - You Caught Me Smilin'


5 = Bra, 1 = Dålig  

16 röster

  1. 1. 5 = Bra, 1 = Dålig

    • 5
      3
    • 4
      4
    • 3
      5
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: You Caught Me Smilin'

ARTIST/GRUPP: Dumb Dan

GENRE: house

LÅTLÄNGD: 7:18

PRODUCENT: Dumb Dan

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 10.0 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: borta

Ny grej jag pillat med ett tag. Vet inte varför, men allt blir så tyskt nuförtiden. 😆

Är den nåt å ha den här?

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är den nåt å ha den här?

Klart! Det svänger ju! 😆

Jag satt bara och väntade på att någon skulle viska " I'd appreciate your input", som borde kommit några sekunder in i låten. Sen kom jag på att det ju inte var Bloodhound Gang jag lyssnade på!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämplig inledning. Så börjar det hända grejer strax efter tvåminuterstrecket som jag definitivt gillar; fin kör på lagom avstånd (de verkar vara i rummet bredvid.. eller grottan bredvid), oredigt på ett vis som väl kompletterar den i övrigt mycket fasta strukturen. Trumtakten blir under uppbyggnadsfasen lite alternativt breakig till låtens övriga raka fjärdedelspuls.. det gillar jag inte, känns tamt. Efter ens stunds omlyssning och fundering börjar jag ana att jag upplever det så på grund av kaggljudet; det fungerar utmärkt i resten av låten men bär inte när det ska avvika från det övriga mönstret på egen hand. När kören försvinner (snyggt break, för övrigt) blir det en aning tomt, för det var så utfyllnadsbrusigt, men å andra sidan får du effekt när det kommer in igen.. fagert.

Bra låt, som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med så fina reaktioner på låten!

Curry Man: Basen är Monologue (vstin som följer med SX 2.2), andra syntar: Atmosphere, Moog Modular, Fabfilter one och så Reason förstås...

Dessutom har jag använt Majkens splitter nya Pan-Oh-Rama.

Ska fundera över breakspartiet, tack för input där hörni! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå!!!! Jag laddade ner denna på jobbet och lyssnade lite snabbt. Tänkte att jag skulle lyssna mer noga hemma.....och så har du tagit bort den, malacka!

Jaja, jag minns att den var bra och att det lät som en Sly-sampling (och den tog jag utan att googla 😉). Får väl vackert vänta tills den kommer upp igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå!!!! Jag laddade ner denna på jobbet och lyssnade lite snabbt. Tänkte att jag skulle lyssna mer noga hemma.....och så har du tagit bort den, malacka!

Jaja, jag minns att den var bra och att det lät som en Sly-sampling (och den tog jag utan att googla 😉). Får väl vackert vänta tills den kommer upp igen.

Sådär, nu ligger den uppe igen.

Det är bara titeln jag "samplat" från Sly Stone, allt i låten är eget.

Kul att du ville lyssna Pellesnusk. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

ja. stenhårt. det går inte att gömma sig för kicken.

genomtänkt dynamik, gillar särskilt vid 1:40 (ungefär) när den går igång lite mer.

"you caught me smiling" är fint. väldigt fint. och när det upprepas om och om blir det starkt. Breaket 03:04 är det enda som bryter lite jobbigt för mig, väcker mig lite för mycket.

släpp lös den, borde funka jättebra på golven?

och gör varianten vid 05:20 lite annorlunda, så har du mig på kroken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara titeln jag "samplat" från Sly Stone, allt i låten är eget.

Jag lyssnade först på jobbet, utan att ha Sly tillgänglig. Tyckte det lät som du hade samplat och gjort något skoj med samplingen så det lät lite annorlunda. Lyssnade sedan på Sly hemma utan att ha tillgång till din låt och tyckte "jo så här lät det nog". Men så var det inte....även solen har fläckar 😉.

Som jag sa förut, grym låt. Låter ännu bättre nu när jag öppnat den först ölen och gör mig redo för att gå ut 😛.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte varför, men allt blir så tyskt nuförtiden.

härmis 🙂

jag gillar vocoder-chordsen (?) digi,digi,digi,di, doh! doh!

jag skulle uppskatta om det piskade lite, eller vafan MYCKE hårdare efter upptakterna.

breaket på 3:04 va som sagt lite för hastigt.

i övrigt lät det väldigt bra.

Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

Hum...en sak jag tänkte på...den låter lite melankolisk och går i moll typ hela tiden, det går för mig inte riktigt ihop med "you caught me smiling" och skratt i bakgrunden...då borde den varit lite gladare...

Men tja, mixen är bra. Som alltid. Hade gärna kunnat mixa sådär.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart bra när basen kommer in och instabiliserar låten.

Men jag hör inte så bra vad/hur dom/du sjunger! Kan du inte höja vocalsen lite?

House=Nu kommer det! (Det komm inte) Nu fan måste det komma (Det gjorde det inte) Argh (Och där komm ALLT!!!).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att så många lyssnat! 😉

max: Jag ska släppa lös den.

pellesnusk: Bra att det låter bra. 🙂 Och att nån spottar en Sly-referens.

dedacia: Visst är det vocoders, säkert fem stycken i låten. Ska kika på dina synpunkter i övrigt. Den kunde kanske vara lite elakare, men bara kanske...

reason: Mer vokaler tror jag inte på. Kul att du gillar iaf.

debul: Tackar! Pan-Oh-Rama är riktigt trevlig. Men den har väl inte du nytta av i ditt analog-setup? 🙂

musicgene: Tack, det glädjer mig att du gillar låten, och brejket speciellt. Det är jag och hustrun, dubbat cirka 200 gånger som skrålar. 🙂

diwic: Det är den profana världens knepighet, det kan vara melankoliskt och glatt -samtidigt! 😉 Kanske. Kul att du gillar mixen.

disobedient: Inte helt klar på vad du menar, men tack iallafall för att du lyssnade.

pmfd: Vill inte höja vokalen, jag gillar grottan-brevid-soundet (tack Sisältää för den! 😉)

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...