Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag är ny här på studioforum, det är såhär att jag jobbar mycket i pro tools och har nu bestämt mig för att fixa en egen studio.

Jag har jobbat på en fritidsgård innan där vi haft inspelningsmöjligheter, problemet är att datorn där alltid har krånglat på grund av prestandan.

Finns det någon vänligsinnad människa här som skulle kunna hjälpa mig att hitta en bra dator till tex. Digi002 rack med pro tools?

Komplett.se verkar toppen, om man vet hur man gör haha!

Jag vet inte om jag hamnat i rätt avdelning men finns det någon som kan ge mig tips eller kanske (om tid finns) göra en komplett dator som pallar trycket för mitt ändamål?

Annons
Postat

Hej och välkommen!

Det inte riktigt rätt avdelning du valt, det finns en annan kategori längre ner som heter "Datorer/tillbehör Underavdelningar". Där finns även denna tråden som heter Studiodator 2010:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=77225

Jag antar att det inte är Pro Tools HD du ska köra med? Det är inga problem att sätta ihop en egen burk egentligen, men första gången man gör det så kan jag rekommendera att du gör det med någon som har gjort det innan. Så man ser med egna ögon att "aha, det är så den ska sitta". Annars är det bara att köra på!

Har du obegränsad budget så är det ju inga problem att bygga en hur bra dator som helst, men det brukar vara just det som styr hur avancerad burk man kan sätta ihop. Läs den tråden som jag länkade till ovan så kommer du hitta massa nyttigt där.

Postat

Jag tackar och bockar och ska definitivt gå in och kolla på länken du gav mig! Ja det är alltid klurigast i början antar jag!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.