Jump to content
Annons

www.musport.com


guraguden

Recommended Posts

Annons

Ok, en seriös kommentar oxå då:

guraguden, jag hade verkligen övervägt att ändra till annat domännamn innan du lägger för mycket på att marknadsföra tjänsten... musport.com är RIKTIGT DÅLIGT namn som får en att tänka på ingångar i datorer medelst kvinnor snarare än musiker community.

Men för övrigt är jag nyfiken på vad ni kommer att erbjuda, som gör er till "sveriges (världens??) första kompletta musikercommunity". 😏

Lycka till! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående domännamnet förstår jag dig skepsis men det är bara svenskar som kommer att tänka på en kvinnas könsorgan när dom hör det..=) (som sagt andra länder där med)

Dessutom så ska det vara något kort som man lätt kommer att tänka på en musikportal när man hör (förutom dom svenskar som tänker på..ja..se ovan)

vi har haft många namn..tro mig..men detta var det enda namnet som funkade under dom kriterier vi hade, Det måste ju vara intetsägande i den mening att det får inte inflika på något instrument eller musikstil eftersom det är ointressant hos oss...

Men viktigast av allt ska det vara något man kommer ihåg som sätter sig på huvet...

o DET verkar vi ha lyckats me iaf...du lär tex inte behöva tänka efter vad det var för adress... 😠

o för o svara på fredrix post så...jo, det hoppas jag med att det kommer att vara, vårt mål och våran strävan är det iaf. Det är bara användarna som avgör det, mycket kommer ju precis som vi tidigare sa vara väldigt likt mycket annat...men mycket inte...och det är det som inte är likt som är intressant, men är det däremot FÖR olikt e det ju ingen fan som fattar hur man gör där så..=) ja du fattar...

Men vi hoppas att andra musiker precis som jag är intresserade av att hjälpa till med ideèr och kritik (efter denna tråd är kritiken inget jag oroar mig över iaf=))

för o göra det så komplett NI vill ha det!

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en intressant fråga. Som med alla saker man gör och som olsberg hade ett inlägg om i ett annat forum kommer man till en gräns när man behöver ha in pengar för att vidarutveckla sina ideèr o ta det till nästa nivå.

Vi frånsäger oss inte annonser på något sätt för det är skillnad på att jobba ideellt och ren välgörenhet.

Speciellt på en sida där man jobbar med att utveckla saker för en målgrupp. Det tar tid och kostar pengar (o det vet jag att du förstår) men det är skillnad på att göra det FÖR att tjäna pengar och tjäna pengar på att GÖRA det.

Men vi har sagt från början: Inga popups, flygande trosskydd etc.=) men för att kunna göra det bättre för medlemmarna och slippa tvingas ta medlemsavgifter för alla är annonser det bästa alternativet.

men för att svara mer direkt på din fråga: Om vi ser att vi kommer att kunna göra sidan bättre för medlemmarna genom att ta in annonsörer, samarbetspartners etc kommer vi defenitivt göra det.

Men inte för att vi ska ha pengarna för oss själva, utan för att precis som på detta forumet kostar saker pengar och för att slippa ta dom från er tar man dom istället från dom som kan betala...

Bra va?=)

Link to comment
Dela på andra sajter

vi har haft många namn..tro mig..men detta var det enda namnet som funkade under dom kriterier vi hade

Ok, får man fråga vad ni hade för kriterier? Slår vad om att du kan få massa namnförslag här.. 🙂

Tänker ni bygga portalen baserad på någon "riktig" portalprodukt? Eller bygga ALLT själva från scratch? (blott nyfiken)

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha..jag tackar för din hjälp men tyvärr är namnet inget vi kan/vill ändra på nu...så får helt enkelt va lite könsrelaterat för svenskar (inget fel i det). 😄

Lite av det som gör oss unika är just att vi designar och kodar ALLT själva!

Varenda funktion och varenda text är vald..vilkte gör att vi kan göra det EXAKT som användarna vill ha det...

Det blir mycket jobb men det är först då man kan få det som man vill ha..

Så därför hoppas vi att vi med er hjälp kan skapa funktioner NI vill ha i ert musikliv!

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan liten notis är att vi kommer ha lite artiklar, krönikor etc relaterade till musiker av bra människor inom branschen. Tex studioägare, företagsledare, programutvecklare etc.

Inte specifikt om just det som jobbar med annars, utan om ett mera fritt valt ämne..som en profil om personen och en krönika av den.

Olsberg är hemskt välkommen att skriva av sig lite tex... 🙂

(smygreklam för tidningen gör ju inget 😆)

Jag tänkte att eftersom det finns så många duktiga människor här..så kom gärna med förslag på funktioner NI skulle vilja ha redan nu...så kan vi kolla dom och få in dom så snabbt som möjligt!

Tack!

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan liten notis är att vi kommer ha lite artiklar, krönikor etc relaterade till musiker av bra människor inom branschen. Tex studioägare, företagsledare, programutvecklare etc.

Inte specifikt om just det som jobbar med annars, utan om ett mera fritt valt ämne..som en profil om personen och en krönika av den.

Olsberg är hemskt välkommen att skriva av sig lite tex... 😄

(smygreklam för tidningen gör ju inget 😆)

Jag tänkte att eftersom det finns så många duktiga människor här..så kom gärna med förslag på funktioner NI skulle vilja ha redan nu...så kan vi kolla dom och få in dom så snabbt som möjligt!

Tack!

Johan

En fildelningsfunktion där man kan ställa rättigheter specifikt för varje användare saknar jag här.

Anta att jag och någon annan användare på forumet ska göra en låt tillsammans. Då vill jag kunna slänga upp en bakgrund och ge endast honom rättighet att plocka den filen av mig. Samtidigt vill jag kunna dela lite låtar jag gjort som alla har tillgång till.

Alternativt en DC-hub synkad med communityns användare.

En annan funktion som skulle kunna va kul är att man kan skapa mindre grupper inom communityn så man kan föra lite mer privata samtal.

Skapa en IRC-chat som är länkad till sidan (ett bra kodat webinterface kopplat till kanalen skulle inte skada heller).

Egna inställningar!! Man ska enkelt kunna filtrera/modda/ställa in utséendet precis som man själv vill ha det. När man t ex vill kolla nya meddelanden så ska man kunna prioritera vissa forum före andra. Ju mer dynamisk desto bättre.

Förbjud banners (eller sätt maxstorlek).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt bra tankar! Du kommer nog bli positivt förvånad redan vid öppningen... 😆

Vi håller på att jobba med några mer avancerade varianter av det du funderar på (men ändå lätt att handskas med) men allting kommer tyvärr inte vara uppe vid öppningen...(mycket att stå i som ni förstår)

Men dina väldigt goda ideèr är noterade! vissa redan påbörjade som sagt...

Mer, mer, mer!

Vad vill ni mer ha...bara spåna vidare!

Tack/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har förövrigt reggat mig på Jamma.nu nu.. 😄

Kallar mig D_Vibe .. Surprise? 😮

Kika gärna in och lämna ett litet avtryck (som det heter på Lunarspråk :rolleyes:)

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du använda lunariseraren

Okej, extrem OT nu men jag har roat mig kungligt med lunarfieraren sedan jag såg länken.. körde till exempel, med gott resultat, de två första paragraferna ur regeringsformen genom den:

"1 § typ alL offentlig MAKt i zvEjiGE utgår från Folket.... *skrattar*

den ZvenzKa Folkztyjelzen typ byGger PÅ fri åzIktzbilDning å PÅ allmän å Lika röztjäTt..... typ den FÖRvEjkliGAz gEnom ett REprezenTativT Å parlamentarizKT ztaTzzKikK Å genOM typ KommunalzjälvZtyjelze..... *skrattar* typ deN OffentligA mAkteN typ utövAz undej typ lagARNa..... *ler*

2 § den oFfeNTligA typ makTeN zkAll utöVAz typ me rezpekt för alla mänNiZkorz liKa värdE å för dEn EnzkIlDa mÄnniZkaNz fRiheT typ å värdighet......

den EnZkiLDeZ peRZonliGA, EKoNomizKa å kulturElla välfärd ZkallvajA gruNdLäGgaNde mål för typ DEn typ ofFeNtliga vErKzAmheTen...... d typ zkaLL zÄRZkIlt åligGA D alLmäNna atT TrYgGa typ rättEn te typ ajBete, BozTAd typ å utbiLdning zamt aTt vEjka typ För zociaL omZoJg Å TrYgghEt typ Å för en typ god leVNaDzmiljö... azzå

dEt allmÄnNa zKaLl veRka för att demokratinz IdéER blir vägledaNde inom zamhÄLletz allA oMrÅDeN...... d allmÄnnA zKalL tILlförzäkrA mäN Å KVinnor typ LikA rätTigheter Zamt värna den eNzkildez privAtlIV å familjeliV.. *ler*

etnizka, zpRÅkLiga å rEliGiöza typ mInOjitetejz MöJlighEtej aTt bEhålLa Å uTvekkla typ ett EGEt kultuR- å zaMFundzlIv bör fRämjaz.. lAg (1976:871)..... *ler*"

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du använda lunariseraren

Okej, extrem OT nu men jag har roat mig kungligt med lunarfieraren sedan jag såg länken.. körde till exempel, med gott resultat, de två första paragraferna ur regeringsformen genom den:

"1 § typ alL offentlig MAKt i zvEjiGE utgår från Folket.... *skrattar*

den ZvenzKa Folkztyjelzen typ byGger PÅ fri åzIktzbilDning å PÅ allmän å Lika röztjäTt..... typ den FÖRvEjkliGAz gEnom ett REprezenTativT Å parlamentarizKT ztaTzzKikK Å genOM typ KommunalzjälvZtyjelze..... *skrattar* typ deN OffentligA mAkteN typ utövAz undej typ lagARNa..... *ler*

2 § den oFfeNTligA typ makTeN zkAll utöVAz typ me rezpekt för alla mänNiZkorz liKa värdE å för dEn EnzkIlDa mÄnniZkaNz fRiheT typ å värdighet......

den EnZkiLDeZ peRZonliGA, EKoNomizKa å kulturElla välfärd ZkallvajA gruNdLäGgaNde mål för typ DEn typ ofFeNtliga vErKzAmheTen...... d typ zkaLL zÄRZkIlt åligGA D alLmäNna atT TrYgGa typ rättEn te typ ajBete, BozTAd typ å utbiLdning zamt aTt vEjka typ För zociaL omZoJg Å TrYgghEt typ Å för en typ god leVNaDzmiljö... azzå

dEt allmÄnNa zKaLl veRka för att demokratinz IdéER blir vägledaNde inom zamhÄLletz allA oMrÅDeN...... d allmÄnnA zKalL tILlförzäkrA mäN Å KVinnor typ LikA rätTigheter Zamt värna den eNzkildez privAtlIV å familjeliV.. *ler*

etnizka, zpRÅkLiga å rEliGiöza typ mInOjitetejz MöJlighEtej aTt bEhålLa Å uTvekkla typ ett EGEt kultuR- å zaMFundzlIv bör fRämjaz.. lAg (1976:871)..... *ler*"

🙁

Haha fan vad billigt, men kul 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...