Jump to content
Annons

Input Latency väldigt hög

Recommended Posts

Falconman (oregistrerad)
Postat

Hej,

Har provat med 3 olika drivers till mitt ljudkort nu men får inte det att fungera. Jag kör med en Edirol PCR-80 midi keyboard controller till Cubase SX 4, och har ett integrerat ljudkort som står som High Definiton Audio Device i enhetshanteraren. Kör nu med ASIO Direct X Full Duplex Driver, men får väldigt hög Input Latency (325.079 ms). Använder jag ASIO4All v2, så får jag inget ljud ut (helt omöjligt att hitta något sätt att få utljud, begriper inte vad som är fel). Har även provat med en annan drivrutin som heter AudioScience ASIO driver, men den fungerar inte alls.

Någon som har någon bra idé på vad jag kan göra för att få det här att fungera som det ska?

Har en ganska bra dator i övrigt, Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 2,45GHz, 8GB RAM Minne, 64-bitars Operativsystem och Windows 7 Ultimate (Svenska).

Tack på förhand /Falconman

Annons
Postat (redigerat)

Köp ett dedikerat ljudkort som är avsett för audioproduktion. Du kan i princip aldrig (med undantag för de dyrare mac'sen) använda dig av datorns inbyggda ljudkort. Det finns en uppsjö att välja mellan - som kostar från några hundra upp till femsiffriga belopp.

Redigerat av JohnRick
Falconman (oregistrerad)
Postat

Men det är ju konstigt att output latency blir bara runt 6?

Postat

ASIO Direct X Full Duplex Driver är ett ASIO-skal som går en omväg över Direct X eftersom ditt ljudkort saknar en äkta ASIO-drivrutin.

ASIO4All v2 är ett ASIO-skal som går en omväg över WDM-KS för ljudkort som saknar en äkta ASIO-drivrutin.

AudioScience ASIO driver är en äkta ASIO-drivrutin för ett ljudkort från AudioScience. Du har inget ljudkort från AudioScience.

High Definiton Audio Device är Azalia-kretsarna från Realtek/Intel som sitter på ditt moderkort. De ljudkorten har inte det som krävs.

Seriöst talat, en musikdator förtjänar att ha ett ljudkort. Tycker du inte det?

Falconman (oregistrerad)
Postat

Jo naturligtvis 🙂 Jag har en annan musikdator men med mycket sämre prestanda och ett externt ljudkort som skulle kunna funka om det inte vore för att det var andra portutgångar än vad jag har på denna datorn. Jag får investera i ett ljudkort som är anpassat för musikproduktion helt enkelt 🙂

Tack för all hjälp alla. /Falconman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.