Jump to content
Annons

Oj vad jag också ska skryta nu


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

Jag är nu stolt innehavare av en guldskiva.

Tack till svenska folket som har stöttat mig genom att köpa Brollesingeln och därmed bidragit till att jag kan ta notan på Gambrinus, samt ta världens längsta semester...

Dessutom ligger låten FORTFARANDE på Hitlistan. Denna vecka 19 efter att ha klättrat från 23.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Danny Cort (oregistrerad)
Jag har alltid undrat hur mycket pengar en vanlig topplistelåt här i Sverige genererar. Utan att bli för specifik, talar vi om summor över 30 000 kronor? Har du något tips på hur man får kontakt med folk inom branschen som behöver låtskrivare?

Ja.

Långt över 30 000 kronor.

Men det är ovanligt med masterdealar i Sverige. Jag får publishingpengar från STIM & NCB.

Bästa sättet, om du inte har kontakter är att skicka låtskrivardemo till de olika musikförlagen.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Nej, det är jag också införstådd i. Men varför vet jag inte. Byråkratin i musikbranschen äcklar mig. Att få en låt såld verkar ju vara mer om politik än låtens kvalitét.

skriv en då, jag tror inte på dig för fem spänn.

om du inte har en lastpråm med hooks i bakhuvudet som ligger och väntar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nej, det är jag också införstådd i. Men varför vet jag inte. Byråkratin i musikbranschen äcklar mig. Att få en låt såld verkar ju vara mer om politik än låtens kvalitét.

En fusion av politik & bra musik.

Eller the good ol' tur, timing & talang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nej, det är jag också införstådd i. Men varför vet jag inte. Byråkratin i musikbranschen äcklar mig. Att få en låt såld verkar ju vara mer om politik än låtens kvalitét.

skriv en då, jag tror inte på dig för fem spänn.

om du inte har en lastpråm med hooks i bakhuvudet som ligger och väntar.

Tack Max.

Du kommer blåsa hål i listan om du fortsätter med det du har...

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Att man underskattar andra människor bara för att de postar på ett Internetforum är sorgligt. Du får tro vad du vill, men faktumet kvarstår - att få en låt såld handlar främst om att ha rätt kontakter. Sen vill jag inte mena att det fråntar något från din prestige Danny. Att fixa rätt kontakter är bra mycket svårare än att fixa en gångbar topplistelåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Att man underskattar andra människor bara för att de postar på ett Internetforum är sorgligt. Du får tro vad du vill, men faktumet kvarstår - att få en låt såld handlar främst om att ha rätt kontakter. Sen vill jag inte mena att det fråntar något från din prestige Danny. Att fixa rätt kontakter är bra mycket svårare än att fixa en gångbar topplistelåt.

PM'a mig gärna låtar.

Jag har kontakter. Pitchar för 3 majorsläpp i vår.

Jag presenterar gärna bra låtar för förlagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Att man underskattar andra människor bara för att de postar på ett Internetforum är sorgligt. Du får tro vad du vill, men faktumet kvarstår - att få en låt såld handlar främst om att ha rätt kontakter. Sen vill jag inte mena att det fråntar något från din prestige Danny. Att fixa rätt kontakter är bra mycket svårare än att fixa en gångbar topplistelåt.

hepp! inget nedvärderande alls, kompis!

men jag tror att det handlar om lastpråmen av hooks som gör att den går till guldskiva eller inte

i termer av låtskriveri, alltså.

en bra låt är en bra låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag inte svag för Brolle men klart är att snickra ihop en hit inte hör till vardagen ens inte någon tidigare dag heller för den delen i mitt liv....Gläds på dina vägnar att du har lyckats med det dom allra flesta önskar....att livnära sig på sin musik...men du kanske haft fler hitar så du kanske är van.....men Brollelåten ligger väl ganska långt ifrån dina demos här på forumet?

Good craftmanship 😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Extremt kul.

Keep up the good work.

Fasen - man kanske skulle lägga lite energi på att försöka få till något... 😆

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...