Nikk Dust Postat 11 juni 2010 Postat 11 juni 2010 Hej! Någon som vet en billig(3-400:-)mic med hög output för att micka upp en stärkare? Jag gillar min stärkare bäst på låg volym, så jag vill micka upp den mot ett pa. MVH/Niklas
joachime Postat 11 juni 2010 Postat 11 juni 2010 Inte mycket att välja på i den priskategorin. Kolla in dom här två: Sennheiser e822 Beyer Opus 29
Nikk Dust Postat 11 juni 2010 Trådstartare Postat 11 juni 2010 (redigerat) Inte mycket att välja på i den priskategorin. Kolla in dom här två:Sennheiser e822 Beyer Opus 29 Nej, det finns inte så mycket i den prisklassen kanske 😛 Men jag tänkte främst som startkit till replokalen. Och dra på lite gain i PA:t Allstå köra utan preamp. Redigerat 11 juni 2010 av Nikk Dust
joachime Postat 11 juni 2010 Postat 11 juni 2010 Men jag tänkte främst som startkit till replokalen. Och dra på lite gain i PA:tAllstå köra utan preamp. Vad är det för PA? Antagligen sitter det mickförstärkare på de flesta av ingångarna på PA't.
Nikk Dust Postat 11 juni 2010 Trådstartare Postat 11 juni 2010 Vad är det för PA? Antagligen sitter det mickförstärkare på de flesta av ingångarna på PA't. Detta blir nästan lite pinsamt, men med vår startbudget blir det detta: http://www.thomann.de/se/tamp_pa_4080.htm
joachime Postat 11 juni 2010 Postat 11 juni 2010 Ja, den verkar ha fyra ingångar med mikrofonförstärkare. Å andra sidan. Om jag utgår från att ni framförallt tänker kära sång genom den tror jag det är bäst att stanna där. Ju fler signaler ni kopplar in desto mer krävande för PA't att återge. Du kommer antagligen få bättre ljud om du kör enbart på stärkaren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.