Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har Record och en Line6 PODxt ansluten till datorn.

Jag skapar ett audiospår i Record och lägger in en Line6 Guitar Amp som Insert FX. Då blir det så här (beroende på om min PODxt är av eller på):

1) Om PODxt:n är av, så kan jag använda de (få) olika amp:arna och cab:arna som följer med Record. Alltså, jag kan byta mellan dem, och jag får olika ljud.

2) Om PODxt:n däremot är , så blir det bara en torr gitarrsignal. Jag ser att signalen går igenom Line6 Guitar Amp:en, men signalen är opåverkad. Ändå har jag nu en lång lista med massa amp:s och cab:s. T.o.m. om jag väljer de standard-amp:s/cab:s som fungerade när PODxt:en var avslagen, fungerar inte nu.

Jag förstår ingenting...

Någon som har sett liknande problem?

Och om jag tar upp Line 6 Monkey, så ser jag att Software --> Propellerhead är aktiv (den har en grön ikon).

Tips tages tacksamt emot! 😮

/Mats

Annons
Postat
Om PODxt:n däremot är , så blir det bara en torr gitarrsignal. Jag ser att signalen går igenom Line6 Guitar Amp:en, men signalen är opåverkad.
Då är något klart fel, för det är precis så det fungerar. Med POD:en påslagen kan Guitar Amp-maskinen göra det din POD klarar.

Jag har inte varit ute för ditt problem. Ett fall för Propellerheads-supporten föreslår jag.

drloop (oregistrerad)
Postat

mmm,bytt avatar Linus... undra vad det kan betyda.

Postat
Då är något klart fel, för det är precis så det fungerar. Med POD:en påslagen kan Guitar Amp-maskinen göra det din POD klarar.

Jag har inte varit ute för ditt problem. Ett fall för Propellerheads-supporten föreslår jag.

Japp, då får det bli supporten. Ville bara kolla först om jag råkat ut för något vanligt problem eller om jag gjort något klassiskt fel.

Tack!

• 3 veckor senare...
Postat

För att göra tråden mer komplett utifall någon annan stöter på samma problem, så kan jag säga att problemet nu löst sig.

Efter ca 10-15 mail fram-och-tillbaks (till en förövrigt väldigt trevlig och hjälpsam) support hos Propellerheads, så löste sig problemet genom att jag till slut helt enkelt bytte USB-port för min PODxt. Drivrutinerna installerades på nytt för den nya USB-porten, och vips fungerade det! Vet inte om det har att göra med att drivrutinerna för PODxt:n är ganska färska för Win 7 och 64-bit, och att det knasade till sig första gången.

Hursomhelst, nu är jag lycklig! 😮

Postat
Vet inte om det har att göra med att drivrutinerna för PODxt:n är ganska färska för Win 7 och 64-bit
Det låter troligt. Fint att den "vaknade till".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.