Jump to content
Annons

Ableton Live! LITE 8


debatt

Recommended Posts

Hej!

Kan man använda Addictive drums till Ableton Live! LITE 8 och få de olika trumljuden på olika spår?

Hur många spår kan man spela in i Ableton Live! 8 LITE?

Jag vill ju alltså kunna spela in runt 10 olika trumljud och sedan ytterligare kanske 12 spår via mik

(gitarr, bas, sång, cello, xylofon, orglar, piano, percussion, tvärflöjt m.m.).

Går det?

Eller räknas inte de här olika trumljuden bland "tracks" utan via midi därutöver?

Hoppas Addictive drums fungerar till Ableton Live! LITE 8.

Tillägg: Annars har jag ju själv Cubase Essential, men brorsan kör Ableton Live! LITE 8 och kanske är det bra att föra över projektfiler i samma program.

🤪

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Lite 8 har max 8 spår.

Ok. Jag fick veta också att man kan föra midispåren från Add drums till skrivbordet om man vill rendera dem till audiospår och på så sätt "lura" programmet att tro att det bara använder 8 spår.

Bättre förklarat: Antag att man spelat in 8 audiospår redan och har spelat in Add drums i midiformat, men vill rendera denna midi till audisopår. Gör man det inom Ableton Live! Lite 8 så säger programmet Glöm det, det är redan 8 audiospår inspelat. För man då över dessa midispår till Skrivbordet, så kan man föra in dem sedan till Ableton och på så sätt få fler än 8 audiospår. Detsamma gäller överutnyttjande av effekter, dvs. man kan tydligen använda fler effekter på så sätt än vad programmet egentligen medger.

Fick info från en som jobbat med studios i över 20 år.

Jag märkte nu ikväll att uppgraderingen av mitt Ableton Live! Lite 7.1 till 8 glömts av...?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...