Jump to content
Annons

Mbox windows 7

Recommended Posts

raso (oregistrerad)
Postat

Jag köpte nyligen en mbox begagnad. Den gamla modellen som gjordes av både focusrite och digidesign(?). Det är gjort för windows xp men jag har windows 7. Det närmaste jag lyckats komma att få det att fungera är att mboxen syns i nuendo (som jag använder istället för pro tools) men när jag klickar på det så varnar nuendo för "bad device" och låter mig inte använda mboxen.

Jag hittade drivrutiner för windows 7 på digidesigns hemsida men då var man tvungen att ha pro tools installerad, vilket jag dels inte vill ha och dels inte kan eftersom det pro tools som följde med mboxen är för windows xp.

Asio4all hittar inte ljudkortet alls.

Går det att få det att fungera över huvud taget?

Tack på förhand

Annons
Postat
Jag hittade drivrutiner för windows 7 på digidesigns hemsida
Det är för Mbox 2, inte Mbox 1.

För Mbox 1 finns gamla drivrutiner (Digidesign Wavedriver) till Windows XP eller Windows Vista.

Asio4all hittar inte ljudkortet alls.
Asio4all är bara en wrapper som lägger din WDM-drivrutin i ett "ASIO-skal". Under Windows XP används "den riktiga" ASIO-drivrutinen Digidesign ASIO Driver

Har du Windows 7 Professional kan du nedgradera till XP. Annars får jag nog beklaga att du blivit pålurad en Mbox som du inte kan använda.

raso (oregistrerad)
Postat

Okej, tack för svaret. Jag har windows 7 ultimate och jag är ändå inte så sugen på att nedgradera till xp. Jag har provat att högerklicka på installationsfilen och välja "kör detta program i kompabilitetsläge för windows xp" och det är då nuendo lyckas hitta det men varnar som sagt för "bad device".

Men som sagt, tack för svaret. Jag antar att jag får försöka sälja eller byta bort boxen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.