Jump to content
Annons

elgura-> pre-amp->ljudkort dålig ide?


moberg2236

Recommended Posts

Annons
är det bättre att mica upp förstärkaren?

Alltid! 😉

Om du av praktiska skäl eller av hänsyn till omgivningen inte kan micka upp förstärkaren, så kan du line:a och använda pluggar som exempelvis AmpliTube eller Guitar Rig med ett ganska bra resultat - men det blir nog ofta lite av en nödlösning i jämförelsen...

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Allt beror förstår på vad du har för grejor.

Själv hade jag en Fender Twin med ett underbart ljud. Tyvärr gjorde jag något dumt - jag sålde den i en tid av nöd...

Nu har jag en Peavey Bandit Transistor-hopplös och den är överhuvudtaget ingen idé att ens försöka med.

Så nu kör jag

Gura - Mixer med DI-ingång - Amplitube

Och det låter skitbra.

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

är det bättre att mica upp förstärkaren?

Beror på vad man vill ha. Jag brukar blanda friskt mellan mickade och lajnade gitarrer. Ibland mickar jag både nära och ambiens, ibland bara nära.

Ibland kör jag signalen genom en pod. Annars låter jag guitar suite sköta stärkarsimulationen. Mitt största problem med lajnade gitarrer är att jag fortfarande inte hittat några snygga naturliga rumsklanger som kan simulera ambiensmicken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mitt-emellan-alternativ är ju att ta signalen från försteget på förstärkaren via effektloopen (om man nu har en sådan) och koppla köra in i datorn, och sen använda enbart högtalarsimulerings-delen av t ex Guitar Rig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...