Maximiliam Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Ăr det nĂ„got som jag verkligen inte har koll pĂ„ sĂ„ Ă€r det sejarmattor. Har inte den blekaste aning om vad som Ă€r bra, och hur de olika typerna lĂ„ter. Jag har dĂ€remot fĂ„tt tips om att byta sejarmatta pĂ„ min Chad Smith-virvel. Men till vad? Som sagt, ingen aning. NĂ„gon som har god kunskap inom sejarmattsomrĂ„det?
hefu Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Först och frÀmst, sejarmattor Àr fÀrskvara, precis som trumskinn och strÀngar till gitarr och bas. PÄ din Chad-virvel, som för övrigt Àr en mycket bra virvel, byt bÄda skinnen, och sejarmattan. Du kommer bli knÀckt över skillnaden! Vilken sejarmatta ska du ha? Finns ju massor, men Pearls egna standardmattor Àr alldeles utmÀrkta. Vill du ha Ànnu mer, och kunna styra sejarresponsen ger du dig in i Puresound's sortiment! Grymma mattor, men kostar lite mer. Men framför allt, glöm inte att byta skinnen nÀr du byter matta, du fÄr en helt ny virvel!
Maximiliam Postat 12 maj 2010 TrÄdstartare Postat 12 maj 2010 (redigerat) Bytt skinn har jag redan planerat, skinnen ligger pÄ sovrumsgolvet : - ) Puresound var inte sÄ farligt dyrt, men jag har tyvÀrr fortfarande noll koll pÄ vad för slags man ska ha, haha. Musiken som spelas Àr rock (lyssna hÀr), sÄ det Àr vÀl dit karaktÀren ska passa in. (det dÀr Àr en "gammal" demo för övrigt) Men vad blir skillnaden pÄ olika mÄnga "trÄdar", och tillexempel mellan det "vanliga" och dem med ett stort mellanrum emellan? /Max Redigerat 12 maj 2010 av Maximiliam
hefu Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Jag har haft förmÄnen att testa mÄnga olika, men det beror pÄ virveln och skinnen! Puresounds "vanliga" 20 eller 24 trÄdars tror jag, brukar funka för det mesta. Vill man ha mer sejarsvar, bredare matta, sen kan man ju testa lite...
Anders F Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Nu hade du redan köpt skinn. Men tĂ€nk Ă€ven pĂ„ att olika skinn lĂ„ter olika och gör en betydande ingrediens. Ăven skinn frĂ„n samma tillverkare. SĂ„ att testa mĂ„nga olika skinn för att hitta sitt sound Ă€r en bra investering. MVH Anders
Maximiliam Postat 13 maj 2010 TrÄdstartare Postat 13 maj 2010 Har testat en del olika skinn, den hÀr gÄngen blir det ganska standard med Remo CS coated black dot bottom med Ambassador som resonansskinn. Haft ett par bekanta som fÄtt mycket fint ljud ur de skinnen kombinerat med just Chad Smith-virveln. Hade en annan som nÀmnde Ludwigs standardsejarmatta, men jag venne. Puresound lÄter roligare, haha. Tack för alla svar.
Maximiliam Postat 13 maj 2010 TrÄdstartare Postat 13 maj 2010 Funderar pÄ att köpa flera stycken för att testa lite olika. Nyfiken pÄ skillnaden mellan tillexempel den hÀr och den hÀr. Kanske blir en "vanlig" 24 ocksÄ, och kanske en ludwig. Haha. LÄter det dumt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.