Jump to content
Annons

Fatso Jr


evilrocker

Recommended Posts

post-10141-1273608984_thumb.jpg

Nu Àntligen Àr den hos mig, har börjat testa lite och tracka med den och Àven att köra den pÄ mixbussen.

Tycker den gör vÀldigt mycket med ljudet om man vill, pÄ ett vÀldigt bra sÀtt.

Jag la in fatson pÄ stereobussen och tog bort (pluggarna) ssl-comp, duy tape och den ersatte dom lÀtt

och tillförde mer dÀr till.

NÄgon annan som anvÀnder fatson och hur?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Gratulerar... jag anvÀnder den pÄ allt möjligt. Just nu sitter den som sista instans pÄ lead sÄng... mest pÄ test iof med den lÄter bra dÀr tycker jag, bÀttre en distressorn iaf pÄ denna lÄten jag jobbar pÄ nu.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Okej cool 😄

Jag funderar pÄ en sak, output-gainen ligger ju före utgÄngsförstÀrkaren vilket gör att hur mycket

jag Àn vrider pÄ antingen input eller output sÄ gÄr den inte över nollan i pro tools, detta i sin tur

leder ju till att output-ratten har en effekt pÄ ljudet ocksÄ?? För jag tycker mig fÄ en till en överstyrd

mix om jag krÀmar pÄ bra pÄ output, eller har jag helt fel?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja hrrm hela min Ă„rsbonus gick Ă„t 😄

Well vintage Ä vintage, det Àr fett skulle jag vilja sÀga, jag har endast anvÀnt den som

trackingkompressor vilket funkar asbra, och jag blir nöjd. Det finns jÀttebra ljudexempel pÄ hur den

lÄter pÄ Mercenary Audio.

Fatson kostar pÄ va?

Ser att du har en FMR Kompressor. Hur Àr ljudet i den? Vintage?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Okej cool 😄

Jag funderar pÄ en sak, output-gainen ligger ju före utgÄngsförstÀrkaren vilket gör att hur mycket

jag Àn vrider pÄ antingen input eller output sÄ gÄr den inte över nollan i pro tools, detta i sin tur

leder ju till att output-ratten har en effekt pÄ ljudet ocksÄ?? För jag tycker mig fÄ en till en överstyrd

mix om jag krÀmar pÄ bra pÄ output, eller har jag helt fel?

Jo det e sant, bara genom att Àndra utnivÄn sÄ har jag med upplevet att ljudet blir annorlunda, jag har Àven hört det frÄn annat hÄll sÄ nÄgot ligger det i det.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo det skulle jag kunna göra, sÄ svÄrt med volymen bara, ska man stÀlla nivÄerna pÄ samma

eller ska man göra sÄ att dom lÄter samma? Fatson ökar ju liksom volymen utan att det mÀrks

pÄ mÀtarna.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...