Tophe Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 Vilken hastighet som snabbast ska jag bränna en CD-r för att den ska funka i så många CD-spelare som möjligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
James Blansing Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 Vilken hastighet som snabbast ska jag bränna en CD-r för att den ska funka i så många CD-spelare som möjligt? Säkrast är att köra med så bra media som möjligt och så långsamt som möjligt och dessutom kontrollera bränningen efteråt. Fast det betyder ju inte att den brända CD:n verkligen kommer funka i ALLA spelare ändå eftersom vissa CD spelare är väldigt känsliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 (redigerat) Äh jag har alltid kört på max och aldrig haft några problem. Va inte det där ett problem typ 99?' Edit: Eller jo jag hade väl några problem för typ 10 år sen. Edit 2: Och jo det blir bäst ljud om du kör på snabbaste, hehe fan va skönt det är att ha distans till saker och ting. Redigerat 20 april 2010 av evilrocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hägglund (oregistrerad) Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 Edit 2: Och jo det blir bäst ljud om du kör på snabbaste, hehe fan va skönt det är att ha distans till saker och ting. Nu tänker du på rullband igen. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
awe Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 Det går att undvika risken för fel genom att bränna sakta. Själv kör jag alltid på lägsta möjliga, det är inte ofta man har så bråttom att man inte kan vänta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 20 april 2010 Dela Postat 20 april 2010 Jag gjorde för ungefär ett år sedan nogranna jämförelser av olika media, brännare och hastigheter. Bra media är alltid en fördel. Plextors premium-brännare ett säkert kort. Hastigheten är inte lika enkelt att generalisera kring. Bra media klarar högre bränningshastigheter bättre än riktigt billig media. De flesta brännare jag testade gjorde det ingen större skillnad på resultatet ifall jag brände 4, 8 eller 16 gånger hastigheten. Däremot var 1 och 2 gånger hastigheten lite problematiskt på någon brännare. Eller var det mediat. Minns inte riktigt. Jag kör just nu vita Tayo Yuden i en Plextor Premium II på 8 ggr hastigheten. Funkar prima! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.