Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Fantastiskt 😛

Nu ska det letas samplingar i massor...

Postat (redigerat)

Shit, hade inte en aning om det faktist! JÀvligt snyggt gjort. Men sjÀlv har jag aldrig förstÄtt den dÀr grejen med att "sno" frÄn redan fÀrdiga lÄtar.

Roligare att skapa ljud, beat osv sjĂ€lv tycker jag 😄

PS. Videon som Jonas Åkerlund gjort till smack my bitch up mĂ„ste ju vara den bĂ€sta videon som nĂ„gonsin gjorts? 😛

Redigerat av Utan Namn
Postat (redigerat)

Grymt coolt!

Fast den hÀr Àr Ànnu coolare:

...Och bĂ€ttre lĂ„t 😉

Som gammalt Prodigy-fan Àr det en hel del aha-upplevelser i dessa klipp. Sjukt hur autentiskt den distade leadsynthen lÄter!

Redigerat av Fierze
Postat
Grymt coolt!

Fast den hÀr Àr Ànnu coolare:

...Och bĂ€ttre lĂ„t 😠

Som gammalt Prodigy-fan Àr det en hel del aha-upplevelser i dessa klipp. Sjukt hur autentiskt den distade leadsynthen lÄter!

AssĂ„, killen Ă€r helt insane! Sjukt duktig! 🙂

Postat

HÀftigt med Voodoopeople ocksÄ!

MÄste sÀga att, för mig som Cubase-anvÀndare, verkar Ableton Live grymt trevligt att manipulera samplingar i!

Postat (redigerat)
HÀftigt med Voodoopeople ocksÄ!

MÄste sÀga att, för mig som Cubase-anvÀndare, verkar Ableton Live grymt trevligt att manipulera samplingar i!

Precis min tanke som sitter med Cubase 5...eller sÄ Àr det just att snubben har koll som gör att det ser sÄ lÀtt ut. (LÀtt att manipulera alltsÄ, inte att göra detta klipp).

Redigerat av Zyan
Postat (redigerat)
Pendulum Remix Àr det ett jÀvla bra stonk i! Riktig klubba i trummorna nÀr dom kommer in vid 0.55 *headbang*
Ă€r riktigt ball oxĂ„.. inte som smack dĂ„... 😑

Den var fet! Den passar fint i drum'n'bass-kostym. Var inte riktigt övertygad om rock-delen av den innan drum'n'bass-dunset kom igÄng dock..

Redigerat av D Vibe
Postat
Pendulum Remix Àr det ett jÀvla bra stonk i! Riktig klubba i trummorna nÀr dom kommer in vid 0.55 *headbang*
Ă€r riktigt ball oxĂ„.. inte som smack dĂ„... 🙂

Den var tung! Aldrig hört den förut.

Eskimo remixen Àr ocksÄ jÀvligt skön, om man gillar goa/psy trance.

Postat (redigerat)

Crap! Ser att jag lÀnkat fel till videon. HÀr Àr den rÀtta

Hehe folk springer som galningar med hĂ€nderna bakbundna och ögonbindel! 🙂

Redigerat av KillwithSkill
Postat
Crap! Ser att jag lÀnkat fel till videon. HÀr Àr den rÀtta

Hehe folk springer som galningar med hĂ€nderna bakbundna och ögonbindel! â˜ș

HÄller med om att Pendulums Voodoo People-remix Àr en av de fÄ riktigt bra Prodigyremixar som gjorts av andra artister.

Den har den dÀr ursinniga energin som The Prodigy hade nÀr de var som allra bÀst, pÄ sina tvÄ första skivor. I synnerhet andra skivan "Music for the Jilted Generation" frÄn 1994 Àr ett banbrytande mÀsterverk. Tredje skivan "Fat of the Land" frÄn 1997 kÀndes lite som ett antiklimax i jÀmförelse, lite enklare, mÀttare och tröttare.

Postat
HÄller med om att Pendulums Voodoo People-remix Àr en av de fÄ riktigt bra Prodigyremixar som gjorts av andra artister.

Den har den dÀr ursinniga energin som The Prodigy hade nÀr de var som allra bÀst, pÄ sina tvÄ första skivor. I synnerhet andra skivan "Music for the Jilted Generation" frÄn 1994 Àr ett banbrytande mÀsterverk. Tredje skivan "Fat of the Land" frÄn 1997 kÀndes lite som ett antiklimax i jÀmförelse, lite enklare, mÀttare och tröttare.

Tjae, de försökte sig pĂ„ ett lite rockigare sound, och dĂ„ blir det oftast lite tröttare och segare 😄

Dock Ă€r ju Smack my bitch up, Firestarter och Breathe nĂ„got av det bĂ€sta som finns i musikvĂ€g pĂ„ denna vackra planet 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.