Jump to content
Annons

"smack my bitch up"-rekonstruktion i live


k.man

Recommended Posts

Annons

Shit, hade inte en aning om det faktist! Jävligt snyggt gjort. Men själv har jag aldrig förstått den där grejen med att "sno" från redan färdiga låtar.

Roligare att skapa ljud, beat osv själv tycker jag 😄

PS. Videon som Jonas Åkerlund gjort till smack my bitch up måste ju vara den bästa videon som någonsin gjorts? 😛

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt coolt!

Fast den här är ännu coolare:

...Och bättre låt 😉

Som gammalt Prodigy-fan är det en hel del aha-upplevelser i dessa klipp. Sjukt hur autentiskt den distade leadsynthen låter!

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt coolt!

Fast den här är ännu coolare:

...Och bättre låt 😠

Som gammalt Prodigy-fan är det en hel del aha-upplevelser i dessa klipp. Sjukt hur autentiskt den distade leadsynthen låter!

Asså, killen är helt insane! Sjukt duktig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftigt med Voodoopeople också!

Måste säga att, för mig som Cubase-användare, verkar Ableton Live grymt trevligt att manipulera samplingar i!

Precis min tanke som sitter med Cubase 5...eller så är det just att snubben har koll som gör att det ser så lätt ut. (Lätt att manipulera alltså, inte att göra detta klipp).

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Pendulum Remix är det ett jävla bra stonk i! Riktig klubba i trummorna när dom kommer in vid 0.55 *headbang*
är riktigt ball oxå.. inte som smack då... 😑

Den var fet! Den passar fint i drum'n'bass-kostym. Var inte riktigt övertygad om rock-delen av den innan drum'n'bass-dunset kom igång dock..

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Crap! Ser att jag länkat fel till videon. Här är den rätta

Hehe folk springer som galningar med händerna bakbundna och ögonbindel! ☺️

Håller med om att Pendulums Voodoo People-remix är en av de få riktigt bra Prodigyremixar som gjorts av andra artister.

Den har den där ursinniga energin som The Prodigy hade när de var som allra bäst, på sina två första skivor. I synnerhet andra skivan "Music for the Jilted Generation" från 1994 är ett banbrytande mästerverk. Tredje skivan "Fat of the Land" från 1997 kändes lite som ett antiklimax i jämförelse, lite enklare, mättare och tröttare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att Pendulums Voodoo People-remix är en av de få riktigt bra Prodigyremixar som gjorts av andra artister.

Den har den där ursinniga energin som The Prodigy hade när de var som allra bäst, på sina två första skivor. I synnerhet andra skivan "Music for the Jilted Generation" från 1994 är ett banbrytande mästerverk. Tredje skivan "Fat of the Land" från 1997 kändes lite som ett antiklimax i jämförelse, lite enklare, mättare och tröttare.

Tjae, de försökte sig på ett lite rockigare sound, och då blir det oftast lite tröttare och segare 😄

Dock är ju Smack my bitch up, Firestarter och Breathe något av det bästa som finns i musikväg på denna vackra planet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...