aniah Postat 5 april 2010 Dela Postat 5 april 2010 Vet någon vem som mixat Salems skivor? Tar gärna också emot tips om andra mixare också, gillade Salems grejer så därav frågan angående honom.. Vet ju att han producerat själv men tar han hjälp med mix? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LejonLeo Postat 5 april 2010 Dela Postat 5 april 2010 Ofta går ju producentrollen och mixrollen in i varandra. Jag antar att han även mixar själv då han står som producent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Han har ju kontrakt med EMI så det är bara att försöka lista ut deras samarbetspartner så är du nog nära ett svar gällande mixning/mastring och annat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ihzon Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Kommer i nya studio tidningen nu. Så jobbar Salem med Logic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ihzon Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Har nya Logic special hemma nu. Har redan läst igenom den och i den står det en lång intervju med Salem om hur han jobbar med Logic. Kan tipsa om den eftersom den var GRYMT BRA! Men svaret är att han spelar in med lurarna och använder inte ens monitorer. Så han skickar sina inspelningar till någon som mixar det. Står dock inte vem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aniah Postat 6 april 2010 Trådstartare Dela Postat 6 april 2010 Har nya Logic special hemma nu. Har redan läst igenom den och i den står det en lång intervju med Salem om hur han jobbar med Logic. Kan tipsa om den eftersom den var GRYMT BRA! Men svaret är att han spelar in med lurarna och använder inte ens monitorer. Så han skickar sina inspelningar till någon som mixar det. Står dock inte vem. Ah tack för ditt och de andra svaren! Jag gissade att det kunde vara så. Många lämnar ju bort för mix även om de producerar själva. Fast sen läste jag någon som skrev att han mixade själv också så det var lite förvirrat, får försöka få tag i honom helt enkelt och fråga 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
secure Postat 16 april 2010 Dela Postat 16 april 2010 (redigerat) Jag jobbar som ljudtekniker och en gång när salem spelade i sundsvall så var jag med och satte upp prylarna. då hade deras mixare ett enormt analogt bord och inte ett digitalt.. det var riktigt skönt och mjukt ljud vid den spelningen. Redigerat 16 april 2010 av secure Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.