Jump to content
Annons

Köpa Gitarr från England www.dolphinmusic.co.uk


Zboy23

Recommended Posts

Hej på er! Funderar o köpa ett fender ELgitarr från www.dolphinmusic.co.uk. så undrar nån här som har köpt gitarr från dem?? hur mycket kostar frakten och betalar man något extra om man beställer från England??

Skulle va tacksam för svar och hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej på er! Funderar o köpa ett fender ELgitarr från www.dolphinmusic.co.uk. så undrar nån här som har köpt gitarr från dem?? hur mycket kostar frakten och betalar man något extra om man beställer från England??

Skulle va tacksam för svar och hjälp

Du kommer inte betala i pund från dolphinmusic utan för Euro (jag tänkte handla där i fredags, men upptäckte att jag tjänade 1000 spänn att handla från andertonsmusic.co.uk istället på grund av det låga pundet.

(väljer du sverige så konverterar dom till euro. och sen därefter till svenska kronor)

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Du väljer vilken valuta du vill se. Alla webbutiker ska ha koll på valutakurserna, så att det inte spelar någon roll vilken valuta du vill se beloppet i. Det ska vara samma kostnad i svenska pengar (som vi betalar med härifrån) för dig ändå.

Jag köpte en elbas från Dolphin Music en gång. Minns inte frakten specifikt, men den låg väl på samma nivå som Imuso, antar jag. Sedan finns ju dv247 och Gear4Music också. Vad är det för gitarr du tänkt dig? Av de 4 nämnda är det bara dv247 jag inte handlat ifrån. Gear4Music hade den högsta frakten helt klart, även om de generellt är billigast annars. Därifrån ska man bara köpa om man beställer flera grejer på en gång. Runt 500 SEK har jag för mig. Runt hälften på övriga.

Minns att hela emballaget var uppfläkt på lådan från Dolphin. Budtjejen kunde inte säga var det blivit så någonstans. Paketet hade åkt runt i Skåne ocg Småland en vända innan det hamnade hos mig så var nånstans det hade gått upp var svårt att säga. Hursomhelst var det bra emballerat, med bubbelplast och låda i låda. Saken var ju inte sämre när jag märkte att just det exemplar jag fått var snyggare än de jag sett i butikerna hemmavid, vad gäller nyans och ådring i halsen. Skitskön att spela på direkt!

Men... det "lustiga" var att jag fick instrumentet efter en väldig massa månader, mer än ett halvår. Ungefär efter 3 månader fick jag erbjudande om att avbryta köpet. Men under hela det kvartalet var de dragna från kontot och jag kunde inte få tillbaka dem. Slutade med att jag tänkte att, har jag väntat så länge kan jag väl vänta lika länge till. Till slut kom den ju och de förklarade att Fender helt enkelt inte hade tillverkat så många som krävdes. Det dåliga var ju att den vid beställningen och ÄVEN under hela tiden då den INTE fanns hos dem, som "IN STORE"!!!!! Så se upp med det, och få bekräftelse på något sätt att de VERKLIGEN har gitarren inne. Sånt tänkte ju inte jag på, man trodde ju på webbsidans lagerinfo.

Det är inget utanför EU-tillägg, moms eller extra skatt om du handlar från UK.

Lycka till!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

dv247 tar 16 pund för frakten. thomann tar ungefär samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du väljer vilken valuta du vill se. Alla webbutiker ska ha koll på valutakurserna, så att det inte spelar någon roll vilken valuta du vill se beloppet i. Det ska vara samma kostnad i svenska pengar (som vi betalar med härifrån) för dig ändå.

Jag köpte en elbas från Dolphin Music en gång. Minns inte frakten specifikt, men den låg väl på samma nivå som Imuso, antar jag. Sedan finns ju dv247 och Gear4Music också. Vad är det för gitarr du tänkt dig? Av de 4 nämnda är det bara dv247 jag inte handlat ifrån. Gear4Music hade den högsta frakten helt klart, även om de generellt är billigast annars. Därifrån ska man bara köpa om man beställer flera grejer på en gång. Runt 500 SEK har jag för mig. Runt hälften på övriga.

Minns att hela emballaget var uppfläkt på lådan från Dolphin. Budtjejen kunde inte säga var det blivit så någonstans. Paketet hade åkt runt i Skåne ocg Småland en vända innan det hamnade hos mig så var nånstans det hade gått upp var svårt att säga. Hursomhelst var det bra emballerat, med bubbelplast och låda i låda. Saken var ju inte sämre när jag märkte att just det exemplar jag fått var snyggare än de jag sett i butikerna hemmavid, vad gäller nyans och ådring i halsen. Skitskön att spela på direkt!

Men... det "lustiga" var att jag fick instrumentet efter en väldig massa månader, mer än ett halvår. Ungefär efter 3 månader fick jag erbjudande om att avbryta köpet. Men under hela det kvartalet var de dragna från kontot och jag kunde inte få tillbaka dem. Slutade med att jag tänkte att, har jag väntat så länge kan jag väl vänta lika länge till. Till slut kom den ju och de förklarade att Fender helt enkelt inte hade tillverkat så många som krävdes. Det dåliga var ju att den vid beställningen och ÄVEN under hela tiden då den INTE fanns hos dem, som "IN STORE"!!!!! Så se upp med det, och få bekräftelse på något sätt att de VERKLIGEN har gitarren inne. Sånt tänkte ju inte jag på, man trodde ju på webbsidans lagerinfo.

Det är inget utanför EU-tillägg, moms eller extra skatt om du handlar från UK.

Lycka till!

😄

Ja jag har också lite dåliga vibbara av UK jag skulle beställa en Explorer därifrån minns inte nu butiken men det var snygg webblayout med alla Europas flaggor kom o beställ liksom och väl där så kommer det fram att de inte levererade utanför UK!

Halvåret senare får jag en mail om jag fortsatt är intresserad...-ja säkert jag hade en en gura ifrån Tyskland, en vecka och helt smärtfritt.

Jaha ditt kolli var ute o valsade ja jag har en gura nu som skulle ha anlänt nu idag till postombudet men är nu någonstans mitt i mellan ombud o sortering, bara borta liksom, den står väl o mognar till sig någonstans antar jag men jag har varit på nu direkt idag så att så att det går ned kvickt efter linan att husse saknar den, och satan säger jag bara om kollit är uppbrutet om de nu någonsin ens hitta den tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har också lite dåliga vibbar av UK, jag skulle beställa en Explorer därifrån minns inte nu butiken men det var snygg webblayout med alla Europas flaggor kom o beställ liksom och väl där så kommer det fram att de inte levererade utanför UK!

Halvåret senare får jag en mail om jag fortsatt är intresserad...

Ja, vad är det den heter nu? Jag beställde från ett ställe som enligt check out kunde skicka vartsomhelst. Visst kunde de tänka sig att skicka nästan varsomhelst, men inte till Sverige! Ett av få länder som var undantagna på världskartan faktiskt! Likväl hade de dragit pengarna. När jag påtalade det så skyllde de ifrån sig och sa att det inte var dom som hade tagit pengarna utan deras bank, och att de därför inte hade något med det att göra. Vilket skämt!!

Nu kom jag på namnet! Nevada Music, UK. Det ligger i Portsmouth, England.

Kom på en jobbig grej med Gear4Music. De skickade aldrig nätadaptern till mitt ljudkort. När jag påtalade det så sa de att ingen sådan skulle ingå. Då hänvisade jag till M-Audios webbsida och till manualen som jag scannade in, där det stod att en sådan skulle ingå! Vad gjorde de då?? Jo, skyllde på tryckfel!! haha... Köpte en på Clas Ohlson.

Nåt som annars är rätt jobbigt med ALLA webbutiker är att man måste scanna in och skicka kopior på sin hyreasavi eller folkbokföringsbevis som styrker adressen, och försäkringspapper eller id-kort, som en slags bekräftelse på att det är rätt person. Så var det även beträffande MusicStore i Tyskland för min del, så specifikt för UK är det inte.

Jag har använt en hel del Gaffatejp i samband med de scanningarna... och satt det på lägsta möjliga upplösning.

Att jag inte provat dv247 och Thomann ännu kanske är mitt stora misstag? Dessa verkar ju populärast på Forumet.

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...