Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är väl kanske inte rätt forum att ställa en fråga om inspelning här men eftersom det gäller trummor och DTXplorer ställer jag den här. Jag är helt novice på detta med ljudinspelning.

Till mina DTXplorer har jag köpt: Presonus AudioBox USB och EZdrummer. Sedan tidigare har jag även FL Studio och en laptop.

Kopplat in mp3 spelaren med musik utan trummor i DTXplorers AUX IN och övar till detta med hörlurar inkopplade i DTXplorers modul. Lediga utgångar kvar på DTXplorers modul är MIDI out och OUTPUT r/l.

Jag vill kunna göra två saker med mitt Presonus AudioBox USB.

1. spela in det jag nu hör i lurarna (dvs mitt trummande som blandas med mp3 musiken) på en ljudfil.

2. trigga till EZdrummer > AudioBox > FL Studio och använda trummljuden därifrån och sen göra samma sak som i 1. ovan, dvs kunna spela in mitt trummande med de nya trumljuden som jag hör i lurarna tillsammans med den musik jag skickar in genom mp3 spelaren i DTXplorers AUX in. Allt i en ljudfil.

Vad jag förstår så skickas inga ljudsignaler genom MIDI out och då går ju det som kommer in från mp3 spelaren i AUX in i DTXplorers modul förlorat så hur får jag 2. ovan att fungera. Har jag tillräckligt med utrustning för att mina ösnkemål skall kunna genomföras?

Tacksam för all hjälp som kan bistås.

Redigerat av Notknäckaren
Annons
Postat (redigerat)

Om nu FL tillåter (ingen aning) så borde du väl kopiera in ditt mp3-spår och lägga den på ett track i FL. Sedan skapar du

ett nytt instrumenttrack i FL med EZ-drummer som synth och routar detta till att ta emot midi-signaler från ditt dtx.

Sedan spelar du in på enbart denna kanal. Då spelar alltså du till musiken som ligger på track 1, medan du spelar in dina ez-drums med

DTX på track 2.

Redigerat av JohnRick

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.