Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag behöver lite hjälp med 2 saker.

Vill ha lite tips och råd om vilken stämapparat som är bäst och vilken ni rekommenderar för att köpa då det ska vara ett rimligt pris ☺️ (max 300kr)

Sedan behöver jag även köpa en capo och undrar om det finns en sådan som funkar utmärkt för både akustisk (stålsträngad) och klassisk (nylonsträngad)?.

Tack i förhand

Annons
Postat
Hej, jag behöver lite hjälp med 2 saker.

Vill ha lite tips och råd om vilken stämapparat som är bäst och vilken ni rekommenderar för att köpa då det ska vara ett rimligt pris ☺️ (max 300kr)

Sedan behöver jag även köpa en capo och undrar om det finns en sådan som funkar utmärkt för både akustisk (stålsträngad) och klassisk (nylonsträngad)?.

Tack i förhand

Stämapparat för 300:-... Då kan du köpa nästan vilken som helst, men ta en titt på Boss.

När det gäller capo så rekommenderar jag Shubb. Om du ska ha ett som funkar för alla akustiska gitarrer så är det antingen det för Nylonstängad eller det för 12-strängad som gäller. De funkar bra på både stål och nylon. Shubb kostar lite mer än andra, men är helt klart det bästa jag testat. Det går att ställa in trycket, till skillnad från de som använder en fjäder.

Postat
Stämapparat för 300:-... Då kan du köpa nästan vilken som helst, men ta en titt på Boss.

När det gäller capo så rekommenderar jag Shubb. Om du ska ha ett som funkar för alla akustiska gitarrer så är det antingen det för Nylonstängad eller det för 12-strängad som gäller. De funkar bra på både stål och nylon. Shubb kostar lite mer än andra, men är helt klart det bästa jag testat. Det går att ställa in trycket, till skillnad från de som använder en fjäder.

okej, tack

Fick svaret jag behövde nu 😄

återkommer om jag behöver mer hjälp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.