GIGAN (oregistrerad) Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Har köpt en del nya instrument, en Microkorg x som jag vill styra från en Kurzweil PC2. Hur adresserar jag program change så jag får rätt ljud på Korgen, från rätt ljud på Kurzweilen? Har läst manualerna, jag garanterar, men jag fattar inte ändå. Vet att från PC2 ska använda User mode, men sedan? Har hittills använt min gamla DX7a för att den mappar lljud 1, till ljud 1 osv, men det funkar inte nu. Har en AMT 8 som jag tänkte använda, för att slippa få latency, när riggen växer. Tacksam för all hjälp 😕 Ska stå på scen nästa Lördag och då måste detta vara löst!
GIGAN (oregistrerad) Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 GIGAN sa: Har köpt en del nya instrument, en Microkorg x som jag vill styra från en Kurzweil PC2.Hur adresserar jag program change så jag får rätt ljud på Korgen, från rätt ljud på Kurzweilen? Har läst manualerna, jag garanterar, men jag fattar inte ändå. Vet att från PC2 ska använda User mode, men sedan? Har hittills använt min gamla DX7a för att den mappar lljud 1, till ljud 1 osv, men det funkar inte nu. Har en AMT 8 som jag tänkte använda, för att slippa få latency, när riggen växer. Tacksam för all hjälp 🙂 Ska stå på scen nästa Lördag och då måste detta vara löst! BUMP 🙂
GIGAN (oregistrerad) Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 peterT sa: Hej igen!Hur styr du dina andra syntar/moduler? Hej Peter! Tidigare hade jag dator och en midiklav, ihop med AMT8. Nu har jag bara testat att se vilka ljud som ändras på korgen, från Kurzweilen och det blir helt andra ljud. Har du, eller ngn annan ngn smart idé på hur jag ska lägga upp patchar så är jag glad & tacksam 😏
GIGAN (oregistrerad) Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 GIGAN sa: Hej Peter!Tidigare hade jag dator och en midiklav, ihop med AMT8. Nu har jag bara testat att se vilka ljud som ändras på korgen, från Kurzweilen och det blir helt andra ljud. Har du, eller ngn annan ngn smart idé på hur jag ska lägga upp patchar så är jag glad & tacksam 😄 BUMP Please 😄
peterT Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Tror du måste läsa i manualen vilka ljud som hör till vilka program change för Microkorgen, för den är väl inte General Midi.
GIGAN (oregistrerad) Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 peterT sa: Tror du måste läsa i manualen vilka ljud som hör till vilka program change för Microkorgen, för den är väl inte General Midi. Hej Peter! Vet inte om den har/är general midi, men den manualen har jag inte kollat i ännu. "Bara" grottat ner mig i PC2:ans. Ska kolla upp det, tack 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.