ANB Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Hallå, läste nyss tråden om Reason Drum Kits Refillet. Är det någon annan som har testat hur det låter. Är det värt att investera i? /ANB
Origin-One Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Om du behöver bra akustiska trumljud så är det värt pengarna.
ANB Postat 12 januari 2005 Trådstartare Postat 12 januari 2005 Ok, jag är ute efter bra akustiska trummor som låter så levande som bara går. ( i pop, rock-genren). Hur är midifilerna som ingår i Refillet? Jag kör just nu mycket med loopar som jag gjort till REX-filer i ReCycle. /ANB
HaraldS (oregistrerad) Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 (redigerat) Jag kan inte svara för midifilerna, har inte prövat dem, men kan annars bara hålla med Origin-One: det är värt pengarna. Bättre trummor har i alla fall inte jag hitintillls stött på. Men de kräver en del RAM-minne Mvh Redigerat 12 januari 2005 av HaraldS
Pluffo Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Det ska också sägas att dem är lite svårjobbade. Eller rättare sagt; det är inte att bara ladda in dem i NN-XT och sedan rocka loss. En hel del justeringar och effektkedjor krävs. T ex klarar jag mig helt enkelt inte utan en kompressor eller Scream på ljudet. Det är helt enkelt för tunnt.
ANB Postat 15 januari 2005 Trådstartare Postat 15 januari 2005 Tack ska ni ha för tipsen, det verkar värt att satsa sina pengar på det här! /MVH 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.