Jump to content
Annons

Acoustica Mixcraft 5.


SadamJR

Recommended Posts

Acoustica uppdaterar Mixcraft till verision nr 5. För 75 dollar får du ett komplett studioprogram som i första hand är inriktat på att arbeta med loopar på enklast möjliga sätt, 3000 loopar följer med programmet i olika genrer. Med tiden har programmet uppdaterats till att bli en fullödig inspelningsstudio, med midiinspelning, mjukvaruinstrument, stöd för vst/vsti, mm. Den senaste uppgraderingen innebär att man kan lägga in videofiler, för att sedan sätta musik, eller annat ljud till dessa. Länker leder till hemsidan, där en fullt fungerande 14-dagarsdemo kan laddas hem.

http://www.acoustica.com/mixcraft/index.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Acoustica uppdaterar Mixcraft till verision nr 5. För 75 dollar får du ett komplett studioprogram som i första hand är inriktat på att arbeta med loopar på enklast möjliga sätt, 3000 loopar följer med programmet i olika genrer. Med tiden har programmet uppdaterats till att bli en fullödig inspelningsstudio, med midiinspelning, mjukvaruinstrument, stöd för vst/vsti, mm. Den senaste uppgraderingen innebär att man kan lägga in videofiler, för att sedan sätta musik, eller annat ljud till dessa. Länker leder till hemsidan, där en fullt fungerande 14-dagarsdemo kan laddas hem.

http://www.acoustica.com/mixcraft/index.htm

Yezzöör, jag använder mixcraft 5, som är helt underbar.

Själva mixcraft har utvecklats väldigt mkt, och priset är bara fantastic!

Undrar hur många i denna forum som använder Mixcraft?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Mixcraft slog ner som en bomb i min tillvaro för några år sedan. Det var så lätt att använda och det fungerade! Inga eller få buggar och därför fick du saker gjort,alltså musik!

Läser man tidningen Studio så ser det ju ut som om man borde använda Cubase, Logic eller ngt. annat dyrt program för att kunna ta till sig tipsen, tyvärr.

Efter ett par år av träda och söndrig laptop har jag nu förnyat mig med ny laptop och nytt externt ljudkort. Allting bara fungerar och jag håller på att spela in en cover av "Cotton Fields" för att se att jag är på banan. Sedan blir det förhoppningsvis mer eget spelande och inspelande. Om jag orkar ända fram så lägger jag upp alstren här ;-)

Det är fler som ligger och tittar i detta forum ibland men som inte alltid skriver så ofta.

//Ove

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...