wilhelm Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Har någon tips på bra internetadresser till färdiga musikbakgrunder, "pluggar" samt kareokesingbacks att ladda ned och sedan importera i Qubaseprojekt.
Mankie Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Har någon tips på bra internetadresser till färdiga musikbakgrunder, "pluggar" samt kareokesingbacks att ladda ned och sedan importera i Qubaseprojekt. www.karaokebutiken.se har singbacklåtar. Om man går in på albumsidan kan man provlyssna de flesta svenska låtarna och kvaliteten är oftast acceptabel/ok
Audiorent Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Har någon tips på bra internetadresser till färdiga musikbakgrunder, "pluggar" samt kareokesingbacks att ladda ned och sedan importera i Qubaseprojekt. karaoke-version.com Deras versioner kostar oftast 2 leksakspengar. Kvaliteten varierar från ok till ibland riktigt bra. Man kan också köpa custom backing tracks på vissa låtar där man gör en egen mix och till exempel tar bort piano eller gitarr ifall man vill spela det själv live.
wilhelm Postat 6 mars 2010 Trådstartare Postat 6 mars 2010 Tack för tipsen. Jättebussigt, skall testa så snart jag har tid.
barrf Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Roligare med Midi-filer tycker jag, tex: http://www.mididb.com/ (eller andra, finns jättemånga med av olika kvalité). Acapellas4u kan ibland fungera för endast acapella/vocals . Annars kan man även i Guitar Pro exportera tabbar till MIDI och sen föra in i Cubase. Jag älskar att leka runt såhär då det är så kravlöst jämfört med egen musik. Att t.ex lira in lite The Cure och ha grunden klar från MIDI-filer och bara ersätta med egna instrument.
Guitar Nilsson Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Det finns ganska mycket på Spotify också. Skriv karaoke i sökrutan bara. Det finns en hel del för gitarrister också, alltså komp utan både sång och gitarrer...
barrf Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Det finns ganska mycket på Spotify också. Skriv karaoke i sökrutan bara. Det finns en hel del för gitarrister också, alltså komp utan både sång och gitarrer... Är det inte olagligt att spara ned musik från Spotify?
wilhelm Postat 7 mars 2010 Trådstartare Postat 7 mars 2010 Kanonbra! Finns mer än jag kunde ana. Har letat länge men inte hittat något vettigt tidigare. Tackar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.