Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Jag såg att MAGiX har ett program som heter MP3 Maker om man inte vill chansa.
...och allt det gjorde var att rippa skivor och spara MP3 och ta betalt för det.

Det var kanske attraktivt att betala för 2001, men inte 2010.

Om din dator inte pallar iTunes så orkar den tyvärr inte MP3 Maker heller.

Postat
Angående att exportera mp3 i SONAR som den här tråden handlar om, funkar det skitbra att använda lame direkt i programmet.

Hittade en jättefin och snäll länk som förklarade det här efter någon sekunds googlande.

Ah, det där tipset är skitbra. Jag vet faktiskt inte varför jag inte har mitt Sonar konfigurerat så. Jag får väl skylla på ren slöhet eller att det "nästan" är lika enkelt att köra med LAMEdrop.

Det är festligt, att LAMEencodern faktiskt skeppas på Sonar-skivan (åtminstone på min något föråldrade sonar 6, nånstans vid version 4-6 så bytte Sonar encoder från fraunhofer till LAME). Det är bara att hitta den på DVD-n och kopiera till rätt ställe på hårddisken. Om man installerar enligt ditt tips så installerar man alltså LAME från Sonarskivan alldeles gratis. Annars kan man, om man ehhhh vill, installera LAME från Sonarskivan och pröjsa 200 spänn.

• 4 månader senare...
Postat

Jo, markerat alla spår. Brukar exportera i 16 bitar.

Man behöver bara markera ENSKILDA spår i en mix som man vill exportera (logiskt?). Skall ALLT med behövs ingen markering.

Postat

Angående att exportera mp3 i SONAR som den här tråden handlar om, funkar det skitbra att använda lame direkt i programmet.

Hittade en jättefin och snäll länk som förklarade det här efter någon sekunds googlande.

Tack för länken. Följde den mycket fina förklarande instruktionen och gjorde den första exporten till Mp3 192kbps. Gick som en klocka. Lät mycket bra i VLC:n sedan. Tack, tack.

Såg ibland kommentarerna där, att en Aaron tagit nya höjder med det här. Gör man som han föreslår/vill, så skall man även kunna VÄLJA kbps-storleken direkt, istället för att gå till Sonars Configfil och skriva in det nya kbps-värdet där först. Men då måste man först avinstallera det tidigare LAME sättet. Några som prövade verkade lyriska...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.