Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Här kommer nästa lilla problem, nu när jag har "rullat" igång med mitt M-Audiokort så vill inte Windowsmediaspelaren köra med Creative SB audigy Z2 som ljud (Interna kortet).

Hur dedikerar man så att spel och windowsspelare mm kör med det interna ljudkortet (5.1 system till) och sedan när jag kör Cubase så är det naturligtvis M-Audiokortet som hanterar det?

Annons
Postat
Hmm. Kanske inte det svar du önskar men jag kör mitt musikljudkort till allt. Har iofs bara 2 högtalare men det går att ändra såna inställningar.

Ferry sköt guld btw! 🙂

Jag måste ta det via mitt creativehögtalar system för det funkar som slutsteg för 5,1 surround paketet.

Ska nog upp inatt och se hur vår lilla norrman/hårdingen zuccarello klarar sig mot kanada!

Postat

Ok! Borde inte vara några problem att koppla in via ditt kort iofs.

Eller vänta nu...är det nåt aktivt vs passivt? Överlåter detta åt de som kan slänga sig med termer och "formler".

Undras vem Zukkarello är 🙂 Förresten...vi behöver ett stryklag i NHL-tråden till slutspelet 🙂

Postat
Ok! Borde inte vara några problem att koppla in via ditt kort iofs.

Eller vänta nu...är det nåt aktivt vs passivt? Överlåter detta åt de som kan slänga sig med termer och "formler".

Undras vem Zukkarello är 🥰 Förresten...vi behöver ett stryklag i NHL-tråden till slutspelet 😱

Zuccarello!? Han som skojar med allt och alla i elitserien...har du väl knappast missat!?

Hur går det med rocklåten då!? Låter riktigt nice om setet nu, 8in på kortet!

Postat
Hur går det med rocklåten då!? Låter riktigt nice om setet nu, 8in på kortet!

Gött! Jag är inne i en riktig lättjaperiod men det kommer bli bra som fan när vår(vinet)isen smälter! 😱 Ditt set lät riktigt bra i RnR music så börja inte laborera för mkt nu! 🥰 Blir kul att höra nytt!

Postat

Jag har alltid fått det att funka helt automagiskt genom att enbart ha det vanliga ljudkortet monterat när jag installerar Windows - och först när installationen är färdig med alla enheter på moderkort etc, så att det inte finns kvar några utropstecken i Enhetshanteraren, så har jag monterat in det seriösa ljudkortet.

Windows hugger det ljudkort som fanns från början och kör det för systemljud, spel etc - medan det riktiga ljudkortet bara hanteras i Cubase, eftersom det ju inte fanns i maskinen först.

Postat
Jag har alltid fått det att funka helt automagiskt genom att enbart ha det vanliga ljudkortet monterat när jag installerar Windows - och först när installationen är färdig med alla enheter på moderkort etc, så att det inte finns kvar några utropstecken i Enhetshanteraren, så har jag monterat in det seriösa ljudkortet.

Windows hugger det ljudkort som fanns från början och kör det för systemljud, spel etc - medan det riktiga ljudkortet bara hanteras i Cubase, eftersom det ju inte fanns i maskinen först.

Precis så gjorde jag också och hade ljud från början la sedan in en nyare drivis till interna, kanske kan vara den som inte var riktigt bra!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.