JamesH (oregistrerad) Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 Hello! Ja, jag undrar alltså hur man ändrar tempo på audio-filer? I detta fall gäller det ett sångspår. Har testat att i Logic stretcha filen och då får jag mitt önskade tempo, men då jag spelar upp det så hackar det något fruktansvärt. Så om ni sitter inne på information som skulle kunna hjälpa mig så skriv av er! 😆 Mvh!
Carle Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 Låt mig gissa att du sänkt tempot? Visst går det att ändra tempon i programen så som du gjort, men inte hur mycket som helst.
Dingbats Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 Det går inte att göra hur mycket som helst som sagt. Särskilt på sång hörs det tydligt att det låter dåligt när det är töjt. Det du kan göra istället är att klippa ut stavelse för stavelse och flytta dem för hand till det lägre tempot. Det är lite jobb, men det är så det är. Om man kan välja mellan en snabb och enkel lösning och en seg och tradig lösning så ska man nästan alltid välja den senare.
djbolton Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 Om man kan välja mellan en snabb och enkel lösning och en seg och tradig lösning så ska man nästan alltid välja den senare. 1+ 🥰 /Johan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.