Munding Postat 2 februari 2010 Dela Postat 2 februari 2010 Hejsan alla kunniga Då det ska inhandlas nytt piano till kyrkan, och någon form av digitalflygel tycks vara det mest aktuella, så försöker jag förstå vad som skiljer mellan olika modeller. Antar att här inne finns en del personer som äger/använder/har använt/etc digitalflygel. Idag spelas det på ett mycket obehagligt digitalpiano från Casio. Så ett lyft lär det nog bli oavsett. Kom gärna med åsikter om vad man bör välja för att få mest för stålarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 2 februari 2010 Dela Postat 2 februari 2010 De dyrare Yamaha el-flyglarna är utmärkta, b.la den "så ska det låta" flygeln. Känns verkligen som en riktig flygel men går att plugga rakt in i ett PA. Kostar cirka 70000:- Mvh Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 2 februari 2010 Dela Postat 2 februari 2010 (redigerat) Håller fullt med ovanstående. Idag finns det super bra kombinationer i piano, flygel och digital. Fungera kanon akustiskt men även att plugga in i ett Pa om man vill det. Full spelkänsla samt kanon ljud. Yamaha clp 295 Gp etc. 60-70.000 men finns många varianter. Billigare, dyrare. Är budgeten låg, skulle jag köpa ett digitalpiano, lite högre, en akustisk flygel. Mitt emellan, denna typen av piano 🙂. Beroende på storleken på kyrkan (om liten) kan denna typen av digitalpiano bli bättre. Redigerat 2 februari 2010 av Gäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Munding Postat 2 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 2 februari 2010 Man tackar för åsikterna =) Har även fått tips från andra håll att Yamahas GT2 ska hålla mycket hög klass ännu, trots att den kanske inte tillhör de senast utkomna på marknaden. Anledningen till att det letas flygel istället för vanligt digitalpiano är väl egentligen enbart det visuella. Men jag protesterar väl inte, med tanke på att jag lär spela en hel del på den 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrpimmy Postat 2 februari 2010 Dela Postat 2 februari 2010 Kommer du att tänka på ett digitalpiano istället så skulle jag rekomendera något dyrare från Kawai. Riktiga trätangenter. Är du ute efter spelkänsla så skulle jag hävda att detta är det bästa. Ljudet är dock inte, vad jag tycker, riktigt i samma klass som känslan. Och inte riktigt samma klass som många av de dyrare Yamaha flyglarna. Ett bra Kawai tror jag du får för 23000 och uppåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.