Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar ifall nÄgon vet nÄgot bra audio quantize program som fungerar bra till otajta trummor och andra instrument. Jag har hittat BeatQuantizer men det Àr lite dyrt för mig just nu.

Varför jag frÄgar Àr för att Cakewalk Sonar inte alls har lika bra audio quantize funktioner som t.ex. Cubase SX.

MvH Rickard

Annons
Postat
Jag undrar ifall nÄgon vet nÄgot bra audio quantize program som fungerar bra till otajta trummor och andra instrument.

Menar du ett program som ReCycle?

Postat
Jag undrar ifall nÄgon vet nÄgot bra audio quantize program som fungerar bra till otajta trummor och andra instrument.

Menar du ett program som ReCycle?

Jag har inte anvÀnt Propellerheads produkter, men det kanske ett sÄdant program. Tack för tipset

Postat
Jag har inte anvÀnt Propellerheads produkter, men det kanske ett sÄdant program.

Jag Àr osÀker pÄ vad du vill att programmet ska göra. Om du beskriver lite mer i detalj kanske jag kan ge nÄgra fler tips.

Postat (redigerat)

Som att kvantisera midi fast audio? Finns sÄdant(Med bibehÄllen ljudkvalitet utan konstiga hackningar och klickningar i ljudet)?

Redigerat av Torre
Postat
Jag har inte anvÀnt Propellerheads produkter, men det kanske ett sÄdant program.

Jag Àr osÀker pÄ vad du vill att programmet ska göra. Om du beskriver lite mer i detalj kanske jag kan ge nÄgra fler tips.

Klippa upp otajta trumspÄr och quantizera dem sÄ att det blir tajt

• 2 veckor senare...
SystemF (oregistrerad)
Postat

Àr det din egen inspelning? Isf Àr det vÀl bÀttre att spela om det sÄ det blir tajt.

Är det sampling-loopar kanske det Ă€r enklare att Ă€ndra tempo bara?

Postat (redigerat)

Klippa upp otajta trumspÄr och quantizera dem sÄ att det blir tajt

Testat nÄgot av följande?:

Recycle eller Acid?

Acid Àr ett ganska trevligt program. Det finns en 'wizard' som hjÀlper till att fÄ rÀtt tmpo pÄ importerade wav-filer. Och jag har för mig att den klarar tempoÀndringar i filer ocksÄ. NÀr du fÄtt tidslinjen i synk med filens tempo Àr det bara att zooma in varje takt och flytta rÀtt det som kÀnns knas.

Recycle har inte samma redigeringsmöjligheter, men Àr vÀldigt lÀtt att öppna upp kortare filer i (typ loopar) och sen sÀtta trigg-punkter för varje tillslag. Sen kan du öppna upp den sparade rex-filen i t ex cubase. DÀr justeras den importerade filen till projektets tempo. rex-filerna fungerar, enkelt beskrivet, sÄ att midi triggar uppspelningen av varje slice (tillslag) sÄ det gÄr att kvantisera hela trumspÄr om man bara gjort ett gediget förarbete i recycle.

Edit: kom just pĂ„ att du redan svarat pĂ„ min frĂ„ga! 🙂 Hoppas infon hjĂ€lper Ă€ndĂ„...

Redigerat av joachime
Postat

Vad jag vet sÄ finns det bara ett som fungerar fullt ut och det Àr just BeatQuantize....

Dyrt?: JA

Bra?: JA

Testa demoversionen innan du bestĂ€mmer dig för om det Ă€r vĂ€rt pengarna! 🙂

Postat
Vad jag vet sÄ finns det bara ett som fungerar fullt ut och det Àr just BeatQuantize....

Vad Àr det? VST eller fristÄende? Har du en lÀnk?

Kan det hantera tempoförÀndringar i lÄtar?

Postat (redigerat)

Tack för tipset! Kollat runt lite i programmet nu, men har inte kommit fram till de riktigt spÀnnande delarna Àn. Om jag skulle hitta ett program som gör snygg trumredigering pÄ ett enkelt sÀtt kanske jag skulle bli lite snabbare. Som det Àr nu jobbar jag oftast direkt i SX, vare sig det Àr loopar eller spelade trummor jag redigerar. Det blir ju bra till slut, men det tar lÄng tid...

Edit: $250 Àr inte skamligt, om det funkar bra.

Redigerat av joachime
Postat

Sonar (för det verkar som att du anvÀnder det?) har faktiskt funktioner som verkar va lite som de du Àr ute efter...

Har aldrig testat ordentligt sjÀlv, men om man dubbelklickar pÄ en audiofil/spÄr i huvudfönstret, sÄ kommer man till ett annat fönster dÀr man ska kunna göra det du Àr ute efter, lite a'la Acid om jag inte förstÄtt fel...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.