Jump to content
Annons

Line 6 GuitarPort (GearBox)


besa72

Recommended Posts

Jag har länge använt GuitarPort som jag tror har ändrat namn till GearBox.

Tidigare använde jag full duplex drivrutiner och använde mest Reason och ett grymt program som hete SAW, men nu har jag upptäckt alla roliga saker man kan göra med Cubase. Har testat GuitarRig men jag tycker inte att den låter lika bra som min GuitarPort.

Nu undrar jag om det finns något sätt att använda GuitarPort i Cubase? Helst som en VST plugin, men även att bara kunna starta igång det och spela in. Jag fattar nämligen inte hur jag gör när jag har mitt ljudkorts ASIO drivrutin vald i Cubase att kunna få igång GuitarPorts ASIO drivrutin samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Allt står i manualen hur du gör. Döenkelt. Länge sen jag hade Gearbox nu så minns inte exakt men allt står där. Annars finns manualen på line6 hemsida om du inte har den.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Allt står i manualen hur du gör. Döenkelt. Länge sen jag hade Gearbox nu så minns inte exakt men allt står där. Annars finns manualen på line6 hemsida om du inte har den.

Gör vad? Får gearboxens ljudkort att funka samtidigt med Cubase eller att använda Gearboxpluggar i cubase?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Gör vad? Får gearboxens ljudkort att funka samtidigt med Cubase eller att använda Gearboxpluggar i cubase?

Om du har Gearbox som pluggar kan du ju självklart använda dem som det. I annat fall blir det med enbart Gearbox och spela in audio. Som sagt var bara kolla manualen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man köra gearbox-pluggar i Cubase? Är det inte Pod Farm som gäller då?

Hörudu här är det jag som ställer frågorna 😉

Jag har ingen aning, det är därför jag frågar. Men jag tror att du har rätt, men jag vill ändå får svar ifrån någon som vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...