Anders F Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 (redigerat) Hejsan BestĂ€mde mig ikvĂ€ll för att lĂ€ra mig mer om SD2. SĂ„ jag bestĂ€mde mig för att göra ett trumljud helt inuti pluggen. NĂ€r detta Ă€ndĂ„ gjordes sĂ„ kan jag ju lika gĂ€rna slĂ€nge upp det ifall nĂ„gon tycker att de skulle vilja jobba vidare med det eller att det Ă€r bra som det Ă€r. Men iaf, en mp3 fil med trummor och en vlavinett finns att lyssna pĂ„ innan man bökar med att ta hem preset filen. Temat Ă€r funk, första delen av mp3-filen Ă€r det heltmixade ljudet frĂ„n SD2, men efter filelt la jag pĂ„ ett rum frĂ„n Bricasti M7 impulserna, bara sĂ„ man kan höra vad ett rum kan göra med ett annat rĂ€tt tort ljud. jaja, ta hem om ni gillar det. Jag gjorde det bara för att lĂ€ra mig pluggen đ Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/20426151/...ist_Funk_It.s20 Lite Ă€ldre rocktrummor. Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/20510254/Old_rock_drums.s20 En version 2 av rocktrummorna dĂ€r jag blandat in en virvel till dĂ„ jag tyckte version 1 hade lite obalans mellan kick och virvel som nu blev bĂ€ttre IMO Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/20513018/...ck_drums_v2.s20 Som ni ser sĂ„ Ă€r ljudfilen frĂ„n version 3, men jag bryde mig inte om att lĂ€gga upp ny preset för det dĂ„ det Ă€r lite mindre dist, lite mindre bas pĂ„ gitarrerna och bara ett hipass filterlagt pĂ„ virveln som jag missade förut. En preset frĂ„n DieHard!! Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/20945993/Die_Hard.s20 Preset nummer 2 frĂ„n DieHard Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/20639463/Electrify_Me.s20 I denna preset anvĂ€nder DieHard WarheadstĂ€rkaren i amplitube Metal. Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/21013464/Warhead.s20 MVH Anders Redigerat 19 februari 2010 av Gizmozis
DieHard (oregistrerad) Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 Alltid kul höra andras presets, Ă€ven om inte det hĂ€r Ă€r i min smak. Men tyvĂ€rr Anders, det funkar inte. Fick inte upp den och det stod bara fil. Ja det dĂ€r med att jag inte fuck upp den kan ju lĂ€tt misstolkas đ Lade till Ă€ndelsen s.20 och dĂ„ gick det att ladda den men den Ă€r tom bara. Inget inre mixat alls dĂ„.
Anders F Postat 19 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 januari 2010 (redigerat) Alltid kul höra andras presets, Ă€ven om inte det hĂ€r Ă€r i min smak. Men tyvĂ€rr Anders, det funkar inte. Fick inte upp den och det stod bara fil. Ja det dĂ€r med att jag inte fuck upp den kan ju lĂ€tt misstolkas đ Lade till Ă€ndelsen s.20 och dĂ„ gick det att ladda den men den Ă€r tom bara. Inget inre mixat alls dĂ„. Har jag sparat den fel dĂ„? Hur sparar jag presets i SD2 đ Ska jag vĂ€lja save poject eller save combined preset? EDIT: Ny lĂ€nk i första inlĂ€gget. Nu fick den Ă€ndelsen *.s20 đ OBS! Pukorna har jag inte brytt mig om. Som du och sĂ€kert ni andra hör sĂ„ fĂ„r inte trummorna liv förrĂ€n man placerar dem i ett rum. DĂ„ fĂ„r du det dĂ€r hĂ€rliga flĂ„set i botten, och virveln blir mer livfull i sin efterklang. MEn jag brukar vilja ha ljud nĂ„gorlunda torra sĂ„ dĂ€rför gjorde jag preseten rĂ€tt torr, sĂ„ att man kan vĂ€lja sjĂ€lv om man vill SD2:s rum eller ett eget. JAg föredrar bricasti rummen đ MVH Anders Redigerat 19 januari 2010 av Gizmozis
DieHard (oregistrerad) Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 Nu funkade det. đ Ska testa lite sjĂ€lv med Bricastis impulserna. Lite för sent nu. Jo det Ă€r bara spara under load/save och save project. Men va lustigt att virveln och bastrumman dök upp lĂ€ngst till höger i fönstret? đ IstĂ€llet för att ersĂ€tta standard? Hur gjorde du för att fĂ„ det sĂ„? đ
Anders F Postat 19 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 januari 2010 (redigerat) Nu funkade det. đ Ska testa lite sjĂ€lv med Bricastis impulserna. Lite för sent nu. Jo det Ă€r bara spara under load/save och save project. Men va lustigt att virveln och bastrumman dök upp lĂ€ngst till höger i fönstret? đł IstĂ€llet för att ersĂ€tta standard? Hur gjorde du för att fĂ„ det sĂ„? đ€Ș Det Ă€r dubbla virvlar och kickar sĂ„ virvel tvĂ„ Ă€r addreserad till D0 och kick tvĂ„ till C0. Dessa ska spela unisont med de andra tvĂ„ för att fĂ„ det ljud som jag hade. Det Ă€r detta som Ă€r x-drum, det va en av sakerna jag hittade igĂ„r. Det va att du kan blanda flera olika trummor, eller om du helt enkelt bara vill addera trummor till ditt kit. SĂ„ om du kollar i mixerfönstret sĂ„ har jag gjort nya reglage för de tvĂ„ andra trummorna precis innan bus 1/2. För att skapa dessa sjĂ€lv sĂ„ vĂ€lj xdrum/new đ För de som anvĂ€nder pro tools sĂ„ gjorde jag sĂ„ att jag la SD2 pĂ„ instrumenttrack men skapade Ă€ven ett midispĂ„r med output SD2 chanel 1. Kopierade sedan trumkompet till midispĂ„ret och markerade allt utom virvel och kick. Tryckte sedan delete sĂ„ bara virvel och kick fanns med pĂ„ midispĂ„ret och oktaverade sedan ner dessa sĂ„ virvel kom pĂ„ D0 och kick pĂ„ C0. Nu ska bĂ„da virvlarna spela samtidigt och bĂ„da kickarna đ Finns det nĂ„got sĂ€tt attaddressera dessa till samma miditon sĂ„ tar jag tacksamt emot det tipset dĂ„ jag inte hittade det. MVH Anders Redigerat 19 januari 2010 av Gizmozis
Valle Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 Att mixa in-the-box Ă€r alltid kul, spĂ€nnande och lite sport â och sĂ€rskilt dĂ„ vad gĂ€ller trum-pluggar đ€Ș
Anders F Postat 19 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 januari 2010 Att mixa in-the-box Ă€r alltid kul, spĂ€nnande och lite sport â och sĂ€rskilt dĂ„ vad gĂ€ller trum-pluggar đ€Ș Ja, jag blev faktiskt förvĂ„nad över hur stark mixern Ă€ndĂ„ Ă€r som Ă€r inbyggd đł NĂ€stan skĂ€mmas att man inte kollat detta tidigare. Men vissa saker Ă€r önskvĂ€rda. Det första skulle vara nĂ„gra vĂ€ljudande reverb av typen room, plate och hall, skulle inte skada att kunna sĂ€tta som insert. Jag skulle vilja att man i ambience mickarna kunde fĂ„ vĂ€lja vilket rum man vill ha sin trummor i. Kanske till och med kunna ha impulser i pluggen för att fĂ„ sitt eget trumrum đ Jag skulle velat haft nĂ„gon virvel som lĂ€t mer "trĂ€" om sig i pluggen. MVH Anders
DieHard (oregistrerad) Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 aha okej dĂ„ fattar jag. Trodde x-drum bara var till för elektroniska trummor och dĂ€rför inte kollat vidare om den. Fy skĂ€ms som inte lĂ€st mer om det i manualen. đ HĂ„ller helt med dig Gizmosis om dina övriga önskemĂ„l om vad mer som borde finnas i SD. Ska sjĂ€lv ge mig pĂ„ att bara anvĂ€nda de inre pluggarna och mixa till lite trummor. VĂ€cker upp trĂ„den igen om den Ă€r inaktiv dĂ„ och lĂ€gger upp nĂ„t exempel.
ONSatan Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 NĂ„n som kan skruva ihop trummor i SD2 som lĂ„ter som "Lust for life -trummorna" (Iggy Pop)? Jag har skruvat som bara den men fĂ„r inte till det. Det Ă€r STORA trummor med STORA cymbaler samt mycket OH och mycket rum ... LĂ€ngre kommer jag inte đ
Anders F Postat 19 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 januari 2010 aha okej dĂ„ fattar jag. Trodde x-drum bara var till för elektroniska trummor och dĂ€rför inte kollat vidare om den. Fy skĂ€ms som inte lĂ€st mer om det i manualen. đ HĂ„ller helt med dig Gizmosis om dina övriga önskemĂ„l om vad mer som borde finnas i SD. Ska sjĂ€lv ge mig pĂ„ att bara anvĂ€nda de inre pluggarna och mixa till lite trummor. VĂ€cker upp trĂ„den igen om den Ă€r inaktiv dĂ„ och lĂ€gger upp nĂ„t exempel. Ja det kanske Ă€r för elektroniska trummor ocksĂ„. Jag har inte kollat manualen en enda gĂ„ng, sĂ„ det sĂ€tt som jag anvĂ€nde det som kanske inte Ă€r tanken gentligen frĂ„n början đ Men man fĂ„r ju lite extra att leka med. JAg tror aldrig jag öppnat en manual i princip. Kanske kollat nĂ„gon koppling nĂ„gon gĂ„ng vet jag, men itne mycket mer đ Try and learn funkar bĂ€st för mig. Hoppas du fĂ„r till nĂ„got och lĂ€gger upp, ska bli kul att höra! En sak jag kom pĂ„. Ni som tankar hem preseten fĂ„r gĂ€rna sĂ€ga till om ni anvĂ€nder den till nĂ„got. Skulle vara kul att höra det i sĂ„ fall đ MVH Anders
Anders F Postat 19 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 januari 2010 NĂ„n som kan skruva ihop trummor i SD2 som lĂ„ter som "Lust for life -trummorna" (Iggy Pop)?Jag har skruvat som bara den men fĂ„r inte till det. Det Ă€r STORA trummor med STORA cymbaler samt mycket OH och mycket rum ... LĂ€ngre kommer jag inte đ Oj du, ja dĂ€r har du verkligen en utmaning. Jag TROR inte det gĂ„r att komma nĂ€ra utan att anvĂ€nda sig av riktig hi hat och cymbaler iaf. Att fĂ„ dessa sĂ„ pass "skitiga" i en plugg Ă€r nog för svĂ„rt. Men det kanske nĂ„gon annan har tips pĂ„ hur man kan göra. Du har ju en fördel med lĂ„ten. Trummorna spelar helt sjĂ€lv i början sĂ„ om jag va du sĂ„ skulle jag ladda in den snutten i mitt daw och försöka stĂ€mma SD2 sĂ„ som de trummorna Ă€r stĂ€mda. Skulle Ă€ven nog utgĂ„ frĂ„n open kick ljudet och korta ner det med fade-regeln och skruva dĂ€r ifrĂ„n. Men det Ă€r nog ett svĂ„rt sound att uppnĂ„ i en plugg tror jag. Men ge inte upp, skulle vara skitkul om du lyckades ju! MVH Anders
Anders F Postat 23 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 23 januari 2010 (redigerat) DĂ„ kommer en ny preset idag dĂ„ đ Fyll gĂ€rna pĂ„ med era egna. Denna preset Ă€r vĂ€ll tĂ€nkt som en grund till lite Ă€ldre rock. Nu Ă€r riffet taget frĂ„n AC/DC, men ni som kĂ€nner igen riffet, dra inte paraleller dĂ„ jag inte utgick ett dugg frĂ„n dem nĂ€r jag skruvade fram trummorna. Jag bara spelade ett rockriff till helt enkelt. Lite Ă€r gjort utanför pluggen denna gĂ„ng. Rummet som vanligt frĂ„n bricasti, men hĂ€r har jag Ă€ven lagt digidesigns plugg real tape saturation och Ă€ven lagt pĂ„ lite dist. Annars Ă€r det gjort i SD2 allt. Pukorna Ă€r inte gjorda alls. jaja, om ni gillar det sĂ„ Ă€r det som sagt fritt att tanka ner preseten đ Your browser does not support the HTML5 audio tag Preset i första inlĂ€gget MVH Anders Redigerat 23 januari 2010 av Gizmozis
Burnie Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 HÀrligt Anders, mera sd2 presets!! det lÄter skitbra!! Mvh Björn
Anders F Postat 23 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 23 januari 2010 HĂ€rligt Anders, mera sd2 presets!! det lĂ„ter skitbra!!Mvh Björn Det kom en till iaf nu direkt, fast bara en mindre variant av rocktrummorna. Men lite bĂ€ttre balans dĂ€r mellan kick och virvel tycker jag đ Kul du tycker det lĂ„ter bra! Hoppas fler laddar upp sina presets! MVH Anders
Hellpig Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Bra initiativ! Skulle vilja ha SD2.0 men har annat att köpa innan jag skaffar det. Och sÄ Àr jag ju sÀ jÀkla lat nÀr det gÀller att skruva fram ljud, jag hellre nÄgon annan göra det Ät mig. DÀrav glÀdjen över denna trÄd!
Anders F Postat 23 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 23 januari 2010 Bra initiativ! Skulle vilja ha SD2.0 men har annat att köpa innan jag skaffar det. Och sĂ„ Ă€r jag ju sĂ€ jĂ€kla lat nĂ€r det gĂ€ller att skruva fram ljud, jag hellre nĂ„gon annan göra det Ă„t mig. DĂ€rav glĂ€djen över denna trĂ„d! Kul att du tycker det. Hoppas att fler hakar pĂ„ och lĂ€gger upp sina presets. Kan ju bli en riktig guldgruva tillslut đ MVH Anders
Anders F Postat 24 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 24 januari 2010 Det lĂ„ter bra! Tack! Bara att tanka ner om du vill laborera med preseten sjĂ€lv đ Om du har SD2 vill sĂ€ga. MVH Anders
slejnard Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 Tack! Bara att tanka ner om du vill laborera med preseten sjĂ€lv đ Om du har SD2 vill sĂ€ga. MVH Anders Hmm just det jag tĂ€nkte frĂ„ga om det behövdes. Laddade ner bĂ„da Ă„ tĂ€nkte om det ena var med enbart trummor i nĂ„n slags wav-fil. Jag har nĂ€mligen inget trumprogram men det vore smutt att ha nĂ„gra fĂ€rdiga bastrummor och virvlar. Eller fĂ€rdiga loopar typ...
Anders F Postat 24 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 24 januari 2010 Hmm just det jag tĂ€nkte frĂ„ga om det behövdes. Laddade ner bĂ„da Ă„ tĂ€nkte om det ena var med enbart trummor i nĂ„n slags wav-fil. Jag har nĂ€mligen inget trumprogram men det vore smutt att ha nĂ„gra fĂ€rdiga bastrummor och virvlar. Eller fĂ€rdiga loopar typ... Du kan fĂ„ det av mig om du vill đ Vill du ha bĂ„da? eller bara nĂ„gon av dem? Vill du ha dem med eller utan rummet jag la till? MVH Anders
slejnard Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 Du kan fĂ„ det av mig om du vill đ Vill du ha bĂ„da? eller bara nĂ„gon av dem? Vill du ha dem med eller utan rummet jag la till? MVH Anders Jaa tack gĂ€rna! Helst torra, iaf basbonken. Eller kör dem fĂ€rdigmixade om man fĂ„r klippa klistra som man vill. Börjar bli less pĂ„ att vara geistlös sĂ„ loopar vore kul att leka med. đ
Anders F Postat 24 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 24 januari 2010 Jaa tack gĂ€rna! Helst torra, iaf basbonken. Eller kör dem fĂ€rdigmixade om man fĂ„r klippa klistra som man vill. Börjar bli less pĂ„ att vara geistlös sĂ„ loopar vore kul att leka med. đ DĂ„ ska jag fixa nĂ„got lite paket. Kan fĂ„ bĂ„de sĂ„ som de nu Ă€r mixade, men Ă€ven utan effekterna. BĂ„de i loopar och enskilda ljud đ MVH Anders
slejnard Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 Grymt band đ mmm..i heard that coming (nĂ€r jag skrev det) đ
DieHard (oregistrerad) Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 (redigerat) SĂ„ dĂ„ har jag slĂ€ngt upp en lĂ€nk med SD och mix med pluggarna inuit den. Och i den andra Ă€r det bara att ladda ned preseten. Edit: har gjort om den helt och hĂ„llet dĂ„ jag upptĂ€ckte att jag gjort lite misstag. Satt kl. 3 pĂ„ natten och insĂ„g inte att jag gjorde en del misstag nĂ€r jag försökte lĂ€ra mig hur det funkade med effekterna internt. Inte smart försöka lĂ€ra sig nĂ„got nytt vid den tiden. đ Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/20945993/Die_Hard.s20 Redigerat 15 februari 2010 av DieHard
DieHard (oregistrerad) Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 Bra initiativ! Skulle vilja ha SD2.0 men har annat att köpa innan jag skaffar det. Och sĂ„ Ă€r jag ju sĂ€ jĂ€kla lat nĂ€r det gĂ€ller att skruva fram ljud, jag hellre nĂ„gon annan göra det Ă„t mig. DĂ€rav glĂ€djen över denna trĂ„d! Bara komma och hĂ€mta prestets den dagen du skaffar SD dĂ„. Vi lĂ€r vĂ€l se fler, förhoppningsvis, som delar med sig av sina presets av och till đ
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 SĂ„ dĂ„ har jag slĂ€ngt upp en lĂ€nk med SD och mix med pluggarna inuit den. Och i den andra Ă€r det bara att ladda ned preseten. Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.speedyshare.com/files/20526904/..._Rock_Drums.s20 hahaha đ Vem har gjort det dĂ€r?
Burnie Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 hahaha đ Vem har gjort det dĂ€r? Oj vad du var snĂ€ll i dag dĂ„!! Jag tycker virveln lĂ„ter grymt bra!! Mvh Björn
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 januari 2010 Postat 24 januari 2010 Oj vad du var snĂ€ll i dag dĂ„!!Jag tycker virveln lĂ„ter grymt bra!! Mvh Björn Diehard kan betydligt bĂ€ttre Ă€n sĂ„ dĂ€r... i alla fall om man utgĂ„r ifrĂ„n hans uttalanden om andras skapelser. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.