Jump to content
Annons

Storlek på era skärmar? logic...


grane

Recommended Posts

Hej!

Funderar på att köpa en imac framöver och det finns 21 och 27 tum att välja mellan.

(kanske köper jag stationär dator med andra storlekar på skärmar).

Jag vill även ha en extra skärm för jag kör nästan bara plugins...

Hur stora skärmar och hur många skärmar har ni?

Hur använder ni utrymmet och vad tycker ni känns bra eller dåligt?

Om någon orkar ta ett foto på era skärmar med logic och plugins uppe i fönstren skulle det vara intressant att se.

Vad rekommenderar ni för storlekar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag kör bara en 20" skärm. Fungerar rätt bra. Men det blir ju inte så många plugfönster öppna. kan nog max ha uppe 4 st utan att de överlappar.

Sen vill man ju gärna ha mixen synlig också. Så är du noga med stor yta så är nog 27" nödvändig.

Det mesta kan man ju annars lösa med screensets som man byter.

Redigerat av MattiasA
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Köpte in två 24" widescreen skärmar till studion. Billiga skärmar för kanske 2.500:- styck. Och visst... mycket plats för fönster osv. men så här i efterhand ångrar jag nog att vi inte köpte in en skärm av bättre kvalité istället.

Bottom line; köp inte den billigaste skärmen bara för att man tror att den ändå inte kommer att användas till någon bildbehandling. Det gör väldigt mycket för arbetsmiljön att sitta framför en skärm med bra bild, ÄVEN om man inte jobbar med bild och färg hela dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört två 19-tummare och haft arrange i vänster och mixer/enviroment i höger.

Ska sumpa bort dom och köpa mig en 30-tummare i stället. Köra antingen som på bilden eller ha två skärmlägen. Då kan man ha upp till 128 kanalstrippar på hela skärmen!

post-6091-1265234978_thumb.jpg

Glöm inte köpa vinarn också 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klarar mig gott på min 20" iMac. Jag har aldrig mer än ett par saker öppna åt gången så det räcker faktiskt för mig.

Funderar du på 27" aren så får jag råda dig att vänta tills skärmproblemen är lösta. De stoppade till och med produktionen igår så de som har beställt en och gått och väntat kommer få vänta minst treveckor till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klarar mig gott på min 20" iMac. Jag har aldrig mer än ett par saker öppna åt gången så det räcker faktiskt för mig.

Funderar du på 27" aren så får jag råda dig att vänta tills skärmproblemen är lösta. De stoppade till och med produktionen igår så de som har beställt en och gått och väntat kommer få vänta minst treveckor till.

Funderar själv mellan 27" aren eller en Mac Pro + skärm till firman. Men jag läste att skulle man köpa motsvarande Dell skärm med samma panel som sitter i 27" aren så skulle skärmen gå på runt 1000$.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...