trancedanne Postat 5 januari 2005 Postat 5 januari 2005 Jag har lÀst mycket pÄ olika forumsidor att om man arbetar med Cubase tillsammans med Reason sÄ gÄr allt mycket bÀttre och lÀttare till. Det tar inte lika lÄng tid att fÄ till olika bra ljud, det lÄter bÀttre, enklare att mastra osv. Till slut sÄ finns det bara en utvÀg, nÀmligen att skaffa Cubase.. StÀmmer detta? i sÄna fall vilken sorts version av Cuebase skulle ni rekommendera att man skaffade? Mvh Danne
Disobedient Postat 5 januari 2005 Postat 5 januari 2005 Ja det lÄter betydligt bÀttre i Cubase. Tog nÄgra dagar för mig att vÀnja mig vid UIŽt, men det var det vÀrt. Tanka hem SX 2 eller senare frÄn DC och testa. Du kommer skippa reason sen.
Twilight_Zound Postat 5 januari 2005 Postat 5 januari 2005 Jaha đ Vad var det för kommentar dÄÄÄÄ... đ SĂ„nt skulle vi ju inte disskutera va..
Lindeberg Postat 5 januari 2005 Postat 5 januari 2005 Tjenare Danne! Vilket program man gillar bÀst Àr en smaksak. SjÀlv fÄr jag inte Cubase att pumpa lika snyggt som Reason, till exempel. Om du ska spela in sÄng eller om du söker nÄt speciellt vst-instrument Àr det ju lÀge att tÀnka sig en kombination av Reason och SX, det funkar jÀttebra för mig iaf. Jag brukar antingen synka via rewire, men om det blir för jobbigt (hÀnger sig, ingen synk etc) sÄ exporterar jag en slask frÄn Reason, importerar som stereospÄr i SX och jobbar vidare dÀr. Sen kan man ju alltid gÄ tillbaka och korrigera sin Reason-bounce. Vad gÀller version sÄ Àr vÀl den senaste alltid att rekommendera. SjÀlv anvÀnder jag SX 2.
Origin-One Postat 5 januari 2005 Postat 5 januari 2005 Man behöver ju inte skaffa den dyraste varianten av Cubase. Har sjÀlv köpt Cubase SE för att just kunna koppla Reason till det. Och sÄ fÄr man ju 16 VST kanaler i SE, det kombinerat med Reason blir ganska kraftfullt. Tycker iaf jag.
Patek Philippe Postat 5 januari 2005 Postat 5 januari 2005 Disobedient Postat den 5 January 2005, 04:56  Ja det lÄter betydligt bÀttre i Cubase. Tog nÄgra dagar för mig att vÀnja mig vid UIŽt, men det var det vÀrt. Tanka hem SX 2 eller senare frÄn DC och testa. Du kommer skippa reason sen. Vad dÄ lÄter bÀttre. Det Àr den dÀr 6dB:s dÀmpningen som försvinner som vissa verkar ha sÄ svÄrt att hantera av nÄgon anledning. SjÀlv har jag gÄtt över till Sonar frÄn Cubase för att jag tycker det var smidigare att synka med reason.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.