Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja som titeln sÀger, söker budget ljudkort som funkar med Shure SM58 Mic. Vad ska man vÀlja? Ni kan Àven ge förslag pÄ bra sidor dÀr man kan inhandla dessa tvÄ saker.

MVH Martin/Jagarn

PS. Har tÀnkt o koppla in micken i datorn.

Redigerat av Jagarn
Annons
Postat

Musikbörsen Àr helt ok priser, ibland Àr thomann.de/se bÀttre. Köp det billigaste du kan hitta om de Àr dina specifikationer!

Postat

SM58 Àr en dynamisk mick och har dÀrför ganska svag utsignal, sÄ se gÀrna till att preampen i ljudkortet har ge typ 60dB gain sÄ att den orkar förstÀrka upp tillrÀckligt.

Om du behöver ha en dynamisk mick och inte har köpt Ă€nnu, sĂ„ skulle jag rekommendera att du i stĂ€llet övervĂ€ger Beta58. Den lĂ„ter mycket trevligare Ă€n SM58. 😑

Postat (redigerat)

Jaa det ska jag ta och tĂ€nka pĂ„. Har dock inte sĂ„ friskt med cash just nu. Men om du har förslag pĂ„ nĂ„got speciellt externt ljudkort sĂ„ vore jag jĂ€tteglad 😆 .

Alla förslag Ă€r bra förslag! Man kan sĂ€ga att jag Ă€r en nykomling till musiken 😉

Tack för sidorna ocksÄ!

Redigerat av Jagarn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.