BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Hej! Jag har ett m-audio fasttrack ulta 8r ljudkort och när jag ska installera drivrutinerna får jag meddelande om att det kan skada wqindows, trycker jag då fortsätt endå så går det men sen bara startas datorn om hela tiden..de e ljudkortet som gör det för om jag stänger av det fungerar det..ä vad ska jag göra???
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 ksn de va för jag kör windows xp och måste ha vista eller nåt??? blir vansinnig, kommer upp en blå skärm med massa mög man inte hinner läsa sen bara smäller det i bitarna så startar skiten om...och de e fanimig bara ljudkortets fel.
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 (redigerat) Har du följt instruktionerna? Externa ljudkort brukar funka bäst om man installerar drivrutinerna innan man pluggar in det för första gången. HAr du inte gjort så, så antar jag att du bör avinstallera drivrutinerna, starta om datorn och installera drivrutinerna sedan - UTAN att ha ljudkortet inpluggat. Efter installationen är det troligt att du uppmanas att starta om datorn - och att plugga in ljudkortet. Det är dock inte helt säkert att det ska vara så för just ditt ljudkort även om det oftast är så - så kolla för säkerhets skull i manualen... Redigerat 5 januari 2010 av Claes
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Hittade en quickstart-guide som bekräftar: http://www.m-audio.com/images/global/manua...8R_QSG_EN01.pdf
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 okej...tack få mkt .. har inte följt manualen då det liksom inte borde va så svårt att installera ljudkortet tycker man..men tack ska testa det sen igen...förresten, yhar du nåågoit tips på nån gratis virusprogram som inte käkar oändliga mängder cpu
hellfog Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 okej...tack få mkt .. har inte följt manualen då det liksom inte borde va så svårt att installera ljudkortet tycker man..men tack ska testa det sen igen...förresten, yhar du nåågoit tips på nån gratis virusprogram som inte käkar oändliga mängder cpu http://www.avast.com/ annars finns även Avg men jag tycker Avast är bättre.
Gilbert Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 har inte följt manualen då det liksom inte borde va så svårt att installera ljudkortet tycker man.. Varför inte följa manualen?
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 nu lärde jag mig det ju! att man ska följa manualen...tack claes.. hur överklockar jag min dator så jag får mer kraft ur den och är det något att rekomendera??
drloop (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Börja med att få allt att funka innan du börjar mecka med överklockning.
DieHard (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Varför inte följa manualen? Ja tänk som mycket mindre onödiga frågor det skulle ställas om folk läste manualerna och framför allt det allra väsentligaste. 😮
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 jaja såklart, men vad är för och nackdel vid överklockning? e det riskabelt för prestandan?
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 jaja såklart, men vad är för och nackdel vid överklockning? e det riskabelt för prestandan? Inte för prestandan, men för stabiliteten...
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Okej..Hmm..Dvs att det är kanske inte så bra att överklocka skiten..Vad är det som kan hända? börjar det lukta lite bränt och sådär`?
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Okej..Hmm..Dvs att det är kanske inte så bra att överklocka skiten..Vad är det som kan hända? börjar det lukta lite bränt och sådär`? Oftast inte (även om man kan förstöra komponenter om kylningen inte räcker till...), utan det kan nog oftast visa sig i helt oförklarliga fel, med hängningar, plötsliga omstarter och diverse annat "kul". Sådant som man helst undviker i en musikmaskin, alltså... 😮 Om man har bra koll på hur datorn funkar, vet att kylningen är klart överdimensionerad - och är villig att riskera att förkorta livslängden på datorns komponenter, så kan det väl vara ok att laborera med överklockning, men om man inte har bra koll på allt, så bör man inte ge sig på det alls.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 okej .. ah, de får fan va då...pallar inte ha en dator som klöddar...Ser att du säljer summit audio, vad tycker du om summit audio tlm-50 kompressorn??? Classe
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 okej .. ah, de får fan va då...pallar inte ha en dator som klöddar...Ser att du säljer summit audio, vad tycker du om summit audio tlm-50 kompressorn??? Classe TLM-50 är en riktigt trevlig kompressor - och den kompletterar 2BA-221 perfekt. 😮 Sedan beror det på om man behöver ha en hårdvarukompressor eller inte. Själv föredrar jag att köra kompressor i pluginform, men det finns ju olika uppfattningar om hur man vill jobba...
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 förresten, jag har 3gb ram i min dator och kör xp..men kan jag sätta i en gig till och endå köra xp eller??
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 okej .. vad säljer du dom för?
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 förresten, jag har 3gb ram i min dator och kör xp..men kan jag sätta i en gig till och endå köra xp eller?? Ja - men du kommer inte att ha någon nytta av det om du inte kör ett 64-bits system - eller, jo om ditt grafikkort har 512MB, så kommer du att kunna använda totalt strax över 3GB - kanske ca 3.2GB, så lite nytta kan du ha av det, men det blir inte mycket... 😠
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 okej .. vad säljer du dom för? Listpriset på TLA-50 är 6595:-, men ytterligare prisdiskussioner är lämpligast via PM eller e-mail.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 fan har formaterat datorn nu men den gör fortfarande likadant..bara startar om när den kommit igång..kan det ha att göra med att nätdelen är lite skadad? för mkt ramminne? varför gör den så?
Claes Holmerup Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 fan har formaterat datorn nu men den gör fortfarande likadant..bara startar om när den kommit igång..kan det ha att göra med att nätdelen är lite skadad? för mkt ramminne? varför gör den så? Det är omöjligt att säga utan att kunna kolla på det själv. Du borde nog lämna datorn för översyn hos någon som kan ta en titt utan att bara gissa...
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 okej...ja får rinnga nån polare som jubbar data...
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 hmm..tog ut ett ramminne så nu funkar den klockrent...märkligt
Claes Holmerup Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 (redigerat) hmm..tog ut ett ramminne så nu funkar den klockrent...märkligt Då har någon av minnesmodulerna varit defekt och det är i så fall inte alls konstigt att du har fått problem. Redigerat 6 januari 2010 av Claes
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.