Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare. Spelar gitarr (å bas å massa andra instrument). Förutom trummor, och har ej råd med riktiga eller digitala trummor.

Så jag har funderat på trummaskiner å såna samplings trummor eller vad man säger. EZ Drummer har jag hört bra om. EZ Drummer Lite säger dem är gratis och går att ladda ner på Toontrack.com, men jag hittar inge länkar eller någe till nedladdningssite eller så. Nån som vet hur man får tag på den? eller ett annat gratis trumsample program. Och vet någon hur fan man gör för att slippa trycka på själva trummorna för att det ska komma ljud.. Typ att man har noter som man skickar till programmet som spelar upp det? Om det finns i alla trum sample programm å sånt. Jag är nybörjare på just sånt här så ^^

Annons
Postat

om du har guitarpro eller någon annan MIDI editor så kan du exportera trumspåren därifrån och sen importera i cubase... eller så använder du MIDI editorn i cubase och trycker in hur du vill att trummisen ska spela... eller spelar med en MIDI keyboard eller annat MIDI instrument. Men först lär du lägga till EZdrummer eller det program du använder som VSTi i Cubase.. högerklicka där du lägger till spår och välj "add MIDI instrument" (kanske inte står precis så) och sen väljer du det program som du har installerat. Kolla i Cubase manual om du inte förstår.

Native Instruments KORE player är ganska bra.. och finns som gratis version.. men vill du ha andra instrument än bara trummor och inte spelar techno så är det bara skit har jag märkt... annars kan du nog komma en bit med HalionOne som följer med alla versioner av Cubase 5 tror jag 🥰

Postat

Man fick med en liten variation av HalionOne i Cubase LE4 som jag har ☺️

Såg att det fanns trummor å så i den 🙂

Vet bara inte om det egentligen funkar..

Har inte orkat koppla in någon Master OUt så jag kan inte höra 🙂

Enda problemet är att när jag testade göra en MIDI fil utav en Guitar Pro fil och

importerade den så kom ALLA spår upp. Gitarr å Bas kom också upp... Så man får typ importera hela låten å sen

deleta resten man inte vill ha 😆

Om någon har bilder eller vet en video på hur man gör allt detta så kan ni länka eller så 😄

För att se att jag gör rätt ^^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.