Jump to content
Annons

Pro Tools på bärbar PC?


Robert123

Recommended Posts

Hej, köpte glad i hågen ny bärbar PC, ett enkelt USB klaviatur KeyRig 49 samt en Mbox2 Mini.

Trots att det var en väldigt kraftfull bärbar Acer PC så funkar det inte alls. Hackar och fuckar upp hela tiden.

En av mina hackerkompisar har också gett upp, så deprimerad har jag efter två månader inte kommit igång...

Men jag får skylla mig själv. På 4Sound på Folkungatan i Stockholm hävdade han bestämt att jag skulle köpa en Frost bärbar PC, men den kostade 16 tkr!!

Har fått hjälp av Spaceman här och inser när jag snurrar runt att det är mycket att tänka på; extern hårdisk helst via Firewire Texas Instrument (sådan utgång har inte jag på min PC), hårddisk som går på 7200 RPM mm mm

Fråga: Är det någon som kör Pro Tools 8 LE utan problem på en en bärbar PC? I så fall, hur har ni löst allt, och vad är det för maskin?

Fråga 2: Är det någon som kör på en bärbar Imac/Apple utan problem? I så fall hur då?

Spelsugen, frusterad, men det ska gå!!

Haig

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör ProTools 8.0 LE på en laptop; Intel Core2 Duo, 2.2 GHz, 2 GB RAM, Win XP Pro.

Det fungerar i stort sett helt stabilt om jag slår av alla andra program såsom antivirus, automatisk uppdatering, skärmsläckare osv. Har alltid nätverkskort avslagna när jag spelar in. Snurrar på bra både med Mbox Mini och även då jag spelar in 16-18 kanaler med Digi002Rack. Kan vara lite petigt att ställa in lämplig Buffer Size vid inspelning resp uppspelning, men det säger ju PT till om.

Spelar in på datorns interna hårddisk. Är väl kanske inte helt renlärigt, men jag har aldrig haft några problem med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...