Jump to content
Annons

Vad är som händer?


Fatalinsomnia

Recommended Posts

Tänkte bara fråga om det bara är jag som känner så här.

Om man kollar på hur många som lyssnar/kollar på en tråd, ja vi säger 100st visningar så är det typ bara 5 som faktiskt kommenterar.

Nu säger inte jag att jag är någon mästare på att skriva i detta forumet men om jag går in och lyssnar/läser någons tråd så skriver jag iaf.

Som sagt, vet inte om det bara är jag som känner så här.

Känns som om det hade varit roligare om dom som lyssnar/läser ger lite feedback.

God Jul.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men om jag går in och läser en tråd som heter "Hur får man till denna effekten?" och så vet jag inte hur man gör det, då vore det ju bara dumt av mig att skriva nåt. Det vore ju jättejobbigt om alla trådar hade 100 svar i stil med "jag vet inte", "haha" och "det undrar jag också".

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Beror väl helt på vad det är för ämne?

En hel del av dom nya trådarna här har redan besvarats etthundrafyrtionitton gånger, men nya användare verkar fortfarande inte orka leta i gamla trådar efter svar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo förvisso det där med effekten har du ju rätt i, men typ inne på låtkritik.

vissa låter kan ha 130 visningar, 70 nerladdningar och 2 kommentarer.

känns lite segt bara.

Känns som om man tar sig tid att gå in i tråden, ladda ner och sen lyssna så borde man också kunna ta sig tid att kommentera, även om man verkligen tycker låten i fråga är så fruktansvärt dålig så spontan kräker över skärmen.

Känns som om det hade blivit trevligare för alla om hade fått lite feedback på sina grejer.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Insikten kommer med åren, den att man inte kan styra sin omvärld hur mycket man än skulle vilja det. Vi beter oss som vi har lust med (eller tvingas), oavsett vad andra tycker om saken. Bara att gilla läget.

Så God Jul på er, alla lynniga jäklar!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Insikten kommer med åren, den att man inte kan styra sin omvärld hur mycket man än skulle vilja det. Vi beter oss som vi har lust med (eller tvingas), oavsett vad andra tycker om saken. Bara att gilla läget.

Så God Jul på er, alla lynniga jäklar!

😛

Jo antar väl att det är d...

synd dock.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ibland är låten helt ointressant, som pop och country genren, letar du country så kommer man gå in på nästan bara pop, vad kommenterar man då? oj fel låt, lät ok iallafall!?

Men om man läser beskrivningen så finns det en stor chans att man inte lyssnar på fel sorts låt, det förutsätter iofs att personen har skrivit beskrivning men i de flesta fallen så brukar det finnas en bra beskrivning.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller låtkritik så drar man säg väl lite för att kommentera låtar som man inte gillar, tyvärr.

När det gäller trådar i övrigt, så läser jag 9 av 10 trådar för att lära mig saker som jag inte kan... därför kommenterar jag inte dessa. Den 10:e brukar jag kommentera 😏

God Jul,

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att många människor i dag lider av s.k energibrist.

För upptrissat i våra huvuden helt enkelt, det krävs en stor närvaro när man ska analysera ett verk.

Tror att människors förmåga att försätta sig i det där tillståndet blir allt mindre, tråkigt nog.

God Jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan kanske lägga till en mer specifik genre i huvudinläggets titel, som tex Country, Rockabilly eller Transa.

Jag tycker också uppdelningen av genrer är lite väl mysko.

I bland drar jag mig för att kommentera om jag inte gillar nåt i låtarna. Det kan ju vara en stil man inte fattar alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Insikten kommer med åren, den att man inte kan styra sin omvärld hur mycket man än skulle vilja det. Vi beter oss som vi har lust med (eller tvingas), oavsett vad andra tycker om saken. Bara att gilla läget.

haha! Med ett ex med 99% likadan genpool som ett skruvstäd är jag benägen att hålla med!

Men det är konstigt ifall det är så här på forumet också, för det verkar ju vara många som verkligen vill ha mer aktivitet på låtkritikdelen? Så det kanske handlar om något annat? Isånafall skulle jag tippa på formproblem och för generella kategorier. Som det nu är det en stor sjö med många fiskar utan möjlighet till att starta inbördes grupperingar. Utan att värdera, jag tänker på hur mycket man grupperar sig i verkliga livet för att strukturera upp livet. Säg till om jag raljerar, men hur vore det om man kunde tagga sin låt med valfri genre eller ord?

Nog för att den elektroniska delen av låtkritiken skulle hamna i ständig diskussion om vad trance eller electronica är, men det kanske man kan ta.. 😏

Dels tror jag sättet vi använder forumet på inte passar låtkritikdelen hundra procent, svårt att utveckla men jag har en diffus känsla av att surfa forumet och lyssna på låtar är två lite skilda saker. Hade inte samma känsla förr i tiden när man laddade ner låtarna direkt i demotråden.. om nån mer kommer ihåg. Måste man ha extrasidan? Kan man inte ha en bifogad fil på samma sätt som bilder funkar annars så att tråden får samma format som andra trådar?

Sen är det svårt att skriva kritik ibland, men där tycker jag man kan lägga ansvar på låtskaparen. Skriv med lite spännande info om utrustning, tillvägagångssätt, speciella tekniker och svårigheter! Gärna med bilder.

God jul på dig också!

Lax

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det svårt att skriva kritik ibland, men där tycker jag man kan lägga ansvar på låtskaparen. Skriv med lite spännande info om utrustning, tillvägagångssätt, speciella tekniker och svårigheter! Gärna med bilder.

Håller med och gärna att låtmakarna säger vad de vill ha feedback på.

Fast lite snålt är det allt. Kan ju räcka med en kort rad eller en tummeupp som kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...