BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 var hittar jag låtar man kan ladda ner spår för spår för att mixa själv? jag hittade en sida men där är alla trumminspelningar i en audiofil..man vill ju ha baskagge försig virvel för sig, hihat för sig osv..annars är det ju helt cp
DieHard (oregistrerad) Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=764820 Sen har du låtarna från mixologin om att ladda ned på hemsidan.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 jo men alla man laddar ner där är ju trummorna i ett spår..dvs bastrumma, snare, hihat osv..går ju inte att få det att låta schysst?
Carle Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 Jag vet inte om det finns någon samlingsbank, men jag har hört arr beastie boys hade sångspår på sida så man kunde remixa dem. Hörde också att spår till beatleslåtar fanns någonstans så man kunde göra egna mixar. Om någon vet vart man hittar beatles så är jag fett sugen!
DieHard (oregistrerad) Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 (redigerat) jo men alla man laddar ner där är ju trummorna i ett spår..dvs bastrumma, snare, hihat osv..går ju inte att få det att låta schysst? Det är dem inte alls. Fattar inte var du får det ifrån? ☺️ Låter det här som det från en av länkarna därifrån? Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 23 december 2009 av DieHard
Piccazzo Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 (redigerat) En google sökning på M********k kan vara en bra start. Annars tror jag det bästa är att be och få mixa någons låt här på forumet eller på något annat forum. Finns flera trådar här folk be om hjälp med mixning i varierande stilar. Duran-Duran hade en av sina låtar för nedladdning på deras hemsida för remix-syfte , alla spåren separerade. Nine Inch Nails likaså har jag för mig. Finns massor av gamla klassiker oxå på mer tvivelaktiga ställen , Stevie Wonder , Beatles , Def Leppard , Marvin Gay etc etc. Som sagt " Goole is your friend " Redigerat 23 december 2009 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.