Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Vet inte hur mÄnga som följt min trÄd om de bÀsta lurarna i 1000 kr-klassen. Av diverse anledningar verkar det som att det faktiskt kommer bli Shure-lurarna ovan. Dock var de inte mitt första val, men dÄ AKG lurarna verkar vara slut sÄ fÄr det bli dem. Skit i att tipsa om andra lurar eller kommentera mitt val, det enda jag vill veta Àr hur pass bra lurarna Àr utifrÄn mina kriterier som Àr följande:

* Ska fungera att mixa bra i!

* Bra (utmÀrkt) ljudkvalitet

* Korrekt/bra ljudÄtergivning

* Detaljrikt ljud

* Kunna anvÀndas som vanliga lurar till en mp3 spelare

* Hyfsad slutningen (bra ljudisolering)

Dock undrar jag lite hur mkt sÀmre de Àr Àn AKG-lurarna, Àr det mÀrkbart? (Det krÀvs ingen jÀtte detaljerad förklaring eller nÄgot större fokus kring det, bara ett kortare svar)

Vad Àr lurarnas fördelar, nackdelar?

Jag ska förmodligen lyssna pÄ dem efter jul, men tills dess vore det schysst med lite "kött pÄ benen".

Detta stÄr pÄ musikbörsens hemsida:

"SRH440 Àr speciellt konstruerade för heminspelning och studiobruk. Hörlurarna har förstÀrkt frekvenssvar för att leverera korrekt ljud och naturlig Ätergivning.

FörstÀrkt frekvenssvar: korrekt ljud över ett brett frekvensomrÄde

Sluten princip : bra ljudisolering

Justerbar huvudbygel : ergonomisk passning

HopfÀllbar konstruktion : lÀtt att förvara och frakta

GuldplÀterad gÀngad 6,3 mm adapter

VÀska ingÄr"

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=13908&artno=233200

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.