Jump to content
Annons

TC Konnekt 24d (måndags exemplar eller?)


Larsson

Recommended Posts

hejsan.. för ett 1-2 månader sedan började det spraka om min vänstra monitor, jag trodde först att den blitt spräckt

men det gav med sig & lät ok igen

efter ett tag började det återkomma mer & mer, även i hörlurarna kunde man höra detta, jag testade att byta plats på monitorerna i ljudkorts utgången & det fortsatte att spraka på vänster sida

där uteslöt jag att det var monitorerna som jävlades iaf

jag har märkt att man kan hitta ett läge på volym kontrollen då det blir tillfälligt stabilt, eller så kan det även sätta igång när man använder den

detta problem är alltså inte hela tiden i bland har det vart helt problem fritt i flera dagar

nu tog jag iaf med kortet till 4 sound där jag köpt det i sommras

för ayy det vart istortsett obrukbart hela helgen

där orkade de knappt ens se ut som att de var intresserade av min problem beskrivning, de testade kortet i 5 minuter & givetvis var det inga problem då & de trodde att det var andra saker i min dator som var orsaken

jag kan tillägga att jag knackade på kortet förra veckan & då reagerade det

på samma vis som man knackade på gammla tvápparater förr i tiden

för att få bilden tillbaka 🙂

allt tyder på att det är glapp enligt mig

nu har de skickat kortet till TC, & om de inte hittar något fel får jag betala

alltså.. är det någon kunnig person som får en hunch vad det skulle kunna vara som man bör se över om det inte är kortet som jävlas?

jag har tlx moder kortets ljudkort aktiverat men inte som primärt ljudkort för koppla till tv,n & välja över ljudet dit

vid film & dataspel.. på 4sound menade de attdet kunde vara orsaken till att vänster högtalare låter späckt tlx

vad tror ni?

detta är mitt moder kort: http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...?ProductID=2958

fan vad tomt det känns utan ljukort btw! 🙂

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag har ochså en Konnekt24.. Den kan spraka ibland.. Det har ingenting med latencyn att göra..

Min gör det en kort stund.. Blir som en störning..

Trodde först att det var "dåliga komponenter" i min dator som orsakade dessa störningar..

Men nu har jag byggt en ny dator och samma fenomen kvarstår..

Fast det stör mig inte så mycket, håller oftast på endast 20 sekunder eller så..

Sedan fungerar den bra i flera timmar...

Kan vara nåt med firewiren... men jag provat flera olika kort..

Tänkte om det var samma fenomen fast det i ditt fall blivit "kroniskt" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tja pmm

det beror på hur du menar med sprakar, imittfall låter det som att diskeanten blivit genombränd

men visst ibland har det vart bara typ 20-30 sekunder,fast nu har det blitt ohållbart

hoppas det inte blir värre för dig med

jag har fått upp mitt gammla m-audiokort nu & det funkar problemfritt

så om det är en hårdvarukrock som spökar så är det specifikt för TC kortet

tack för inputen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ja nu är ju 4sound mellanhand mellan mig & TC, & de hävdar att det med största sannolikhet inte är kortet

som är problemet.. men nu har jag iaf fått veta att det är 2 personer utöver mig som har liknande problem

så det kanske inte är ett okänt problem för TC (antar jag) & man kanske slipper betala för at man

ödslat deras tid med ett fullt fungerande kort iaf!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Förhoppningsvis har TC en annan syn på saken än en usel butikskedja som helst av allt verkar anse du bara är ett problem som kommer tillbaka med en defekt vara. Ja man blir inte förvånad med den fortsatta svenska usla butiksservicen. Den lär väl inte förändras. De påminner om ett arabiskt ordspråk: Har du hört att ett berg har förflyttat sig, tro det. Har du hört att en människa har ändrat sinnelag, tro det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja nu är ju 4sound mellanhand mellan mig & TC, & de hävdar att det med största sannolikhet inte är kortet

som är problemet.. men nu har jag iaf fått veta att det är 2 personer utöver mig som har liknande problem

så det kanske inte är ett okänt problem för TC (antar jag) & man kanske slipper betala för at man

ödslat deras tid med ett fullt fungerande kort iaf!

😄

Kanske överflödig fråga men har du kollat igenom deras forum för att se om det finns någon annan som haft samma problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Diehard: ja, 4sound var lixom säkra på att det inte var fel på kortet innan jag hunnit säga vilka problemen var! 😆

Hellpig:

nä inte alls öveflödig fråga, tanken har inte ens slagit mig att kolla där

ska kolla där på studs, jag var inne på att någon skulle säga typ "det är vanliga problem,när moderkortets inbyggda ljudkort inte är inaktiverat"

(eller liknande)

tack för tipset!

/edit) efter att kollat igenom tc forumet, ser jag att det inte är ovanliga problem alls

liknande problem verkar vara på nästan alla TC-Kort.. men inga lösningar eller förklaringar

hittade massa andra problem jag åxo har med kortet, som droputs hackande ljud vid fullskärms video osv,osv

plus reparations tider på 4-6 veckor som kommer tillbaka med problemet de skickades in för

f-n.. hoppas man slipper massa evighetstjafs med detta

det kanske är bra att börja läsa på & kolla efter andra ljudkort ifall att! 🙂

(edit 2) inte meningen att måla fan på väggen, men det var nedslående att plöja igenom tc-forumet 🙂

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo man får ju lätt den bilden... fast man skall tänka på att det är bara de osm har problem som skriver där. Sällan någon skapar en tråd när de är nöjda... jag har själv problem med ljud drop-out men det verkar hänga ihop med hög diskaktivitet. Inte så bra men jag köpte det när det fortfarande låg på över 6000 spänn, det är inte läge att byta för det just nu. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ja man har inte direkt lust att köpa nytt, mitt kostade åxo 6k

men om det pekar på att kortet behöver skickas fram & tillbaka för lagning så får det vara

dropouts & video problemen kan jag leva med, kortet låter ju djävulskt bra

jag vart slagen när jag installerade det första gången över hur bra ljudet lät, sedan har jag tänkt att det var placebo

men nu när jag kör på mitt gammla M-audio igen så inser jag att TC-kortet äger ljudmässigt

fast det låter inte så bra att jag kan tänka mig att jobba i höger monitor enbart! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag håller om att det låter riktigt bra... och jag hoppas du hittar ngn lösning på ditt problem. Du har inte möjlighet att testa kortet i ngn annan dator med annat moderkort/chipset kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, om det inte lirar när det kommer tillbaka från reparation ska jag testa på annan dator

det jävliga är ju att det kan funka felfritt i långa perioder emelllanåt, men som sagt ingen ide att måla fan på väggen ännu

tack för inputen man! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...