Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har för ägnat mig lite åt gammaldags analog inspelning på kassett med en TEAC (Tascam) Portastudio 144, och det har funkat bra ända tills jag började spela in på sida B, då ljudet ifrån sida A läcker över till B, och tvärtom.

Någon som använt en sådan här Portastudio och känner till om det är någon inställning på maskinen som behövs justeras? Eller var det rentav så att dubbelsidiga kassetter för inspelning inte ens existerade 1979 (då den släpptes)? Skulle någon här veta var man kan få tag i enkelsidiga kassetter så skulle även det uppskattas, mest för att underlätta överspelning.

Maskinen ifråga ser ut såhär:

Tascam144.jpg

Redigerat av MindTheSnare
Annons
Postat

Kassettportor använder hela tejpens bredd föra att spela in.

Du behöver inga speciella enkelsidiga kassettband, men du kan bara spela in åt ett håll.

Postat
Kassettportor använder hela tejpens bredd föra att spela in.

Du behöver inga speciella enkelsidiga kassettband, men du kan bara spela in åt ett håll.

Ok, var som jag misstänkte då, antar att jag får ta en annan kassett då det enbart verkar gå att göra overdub-inspelningar, eventuellt köra i någon mer "normal" bandspelare.. Tack för svaret i alla fall!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.