Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej.

Jag har varit ute efter ett begagnat elektroniskt trumset ett tag nu och sett annonser komma och gå.

Idag såg jag denna annons : trumset

Just TD-8 har jag inte hört eller sett mycket av alls. Hur bra är just den modellen och finns det nyare, billigare och bättre att köpa än just det? Tycker 7700 verkar vara ett bra pris.

Någon som vet?

Annons
Posted

Svårt att säga. Borde vara det om det är i fint skick. Ett begagnat Roland TD-6 (de nyare versionerna av dem) brukar ju kosta ungefär så mycket.

Konstigt med en vanlig slagplatta som highat tycker jag. En nackdel med nätet (skinnet) är att många missat att man måste spänna dem väldigt hårt annars så slår man sönder trigger mekaniken i padsen, tyvärr. Det behöver ju inte vara så men detta sett iofs. Men testa det noga innan du köper.

Det är stor skillnad mellan hur Rolands V-Drums lät och kändes mot hur de är idag. Tyckte det var bäst då och att de är det fortfarande men mycket bättre nu än då... om du förstår va jag menar. Har ju iofs inte testat så mycket digital trummor den senaste tiden, då jag köpte ett sett för ett år sedan.

Guest Garmrocker
Posted
Hej.

Jag har varit ute efter ett begagnat elektroniskt trumset ett tag nu och sett annonser komma och gå.

Idag såg jag denna annons : trumset

Just TD-8 har jag inte hört eller sett mycket av alls. Hur bra är just den modellen och finns det nyare, billigare och bättre att köpa än just det? Tycker 7700 verkar vara ett bra pris.

Någon som vet?

Td8 är ett jättebra set. Det har så klart några år på nacken, men ljuden fungerar fortfarande. Td8 är föregångaren till TD12, så det finns gott om inställningar och ljud. Det sämsta med den är cymballjuden som låter lite plastiga. Annars är spöar den moduler som t.ex TD3 och 6 vilken dag som helst. Mitt set kostade 30 papp för 8 år sedan så 7700 låter klart rimligt. Du får ju nättrummor på hela kitet. Bara dem är värda priset.

//Jens

😄

Posted
Td8 är ett jättebra set. Det har så klart några år på nacken, men ljuden fungerar fortfarande. Td8 är föregångaren till TD12, så det finns gott om inställningar och ljud. Det sämsta med den är cymballjuden som låter lite plastiga. Annars är spöar den moduler som t.ex TD3 och 6 vilken dag som helst. Mitt set kostade 30 papp för 8 år sedan så 7700 låter klart rimligt. Du får ju nättrummor på hela kitet. Bara dem är värda priset.

//Jens

😉

'Tack för de bra svaren. Om jag bestämmer mig för att köpa ska jag definitivt kolla hur padsen låter, så de inte är sönderslagna.