Johan Eriksson Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Hej! Producerar housemusik, och har en lite kort fråga. I många nya houselåtar använder producenterna sig av ett rullande ljud, här kommer ett exempel. http://www.youtube.com/watch?v=brSTzzu9T8o Vid 1:04 hör man det rätt tydligt. Jag har försökt med delay, jag har provat att klicka in noterna tätt efter varandra i piano-rollen men jag får inte fram det här ljudet. Jobbar som sagt i Logic 9. Vore kanon om någon kunde tipsa mig om hur man får fram det här ljudet, vore roligt att kunna!
Johan Eriksson Postat 2 december 2009 Trådstartare Postat 2 december 2009 Kom igen nu, någon måste väl veta? 😄
tbruce Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Du är på rätt spår med att handprogrammera in det i pianorullen. Testa trioler och ett crescendo och se till att det finns en paus mellan varje ton (dvs ej för långsam release på ljudet).
TripMan Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Ja kan inte hjälpa mycket, har egna låtar som suger rätt bra i mixning och mastring. Träna mycket med olika mixningar. http://www.tripman.co.cc/
Johan Eriksson Postat 3 december 2009 Trådstartare Postat 3 december 2009 Tack för tipset med trioler och crescendo! Dock har jag ingen som helst aning hur jag ska använda dessa, inte ens hur jag får det att fungera i Logic. Om du har någon tutorial som förklarar det vore det galant! 🙂
ardic Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 (redigerat) täta korta noter (körde med 32-dels i ex.) Svårare än så är det inte. Se bara till att ljudet inte har någon release. Se bifogad fil! 😆 // J blipblop.logic.zipFetching info... Redigerat 3 december 2009 av ardic
Johan Eriksson Postat 4 december 2009 Trådstartare Postat 4 december 2009 ardic sa: täta korta noter (körde med 32-dels i ex.) Svårare än så är det inte. Se bara till att ljudet inte har någon release. Se bifogad fil! 😲 // J Tack så hemskt mycket! Det hjälpte mig jättemycket! Stort tack! 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.