gbgtele (oregistrerad) Postat 1 december 2009 Postat 1 december 2009 Hej. Jag undrar om någon vet hur man ska gå till väga för att få bästa ljudet med dåligt ljudande digitala trummor. Är det möjligt att på något vis ändra ljudet efter man spelat in? Att använda själva "plattorna" och sen styra ljudet med något program? Midi?
djbolton Postat 1 december 2009 Postat 1 december 2009 Hej. Jag undrar om någon vet hur man ska gå till väga för att få bästa ljudet med dåligt ljudande digitala trummor. Är det möjligt att på något vis ändra ljudet efter man spelat in? Att använda själva "plattorna" och sen styra ljudet med något program? Midi? Javisst, om du spelar in en MIDI-fil, så kan du till och med få dom att låta som en banjo 😠 Lite konstigt ställe att posta den här tråden på, kanske någon kan flytta den till ett ställe där du får bättre svar... /Johan
JohnRick Postat 1 december 2009 Postat 1 december 2009 Som alla andra här snart kommer att säga: Routa trummorna med hjälp av MIDI via datorn, in till ett inspelningsprogram (Cubase, Sonar, whathaveyou...) och låt trummorna styra en trumplugg (EZdrummer, Addictive drums, BFD, Superior Drums, Ocean Way drums blabla). Så gör jag med enkla medel, och det blir studiokvalitet på direkten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.